خبرگزاری کار ایران

«رستاخیز سرخ» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۵۵۶

آلبوم «رستاخیز سرخ» همزمان با ایام عزاداری امام حسین(ع) منتشر شد.

به گزارش ایلنا، «رستاخیز سرخ» که از تازه‌ترین تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به شمار می‌رود، با آهنگ‌سازی محسن جلیلی و مهدی آقایی و نوازندگی هنرمندانی چون سعید نبئی (ترومپت)، مهدی آقایی (پیانو و کیبورد) و علیرضا مصدقی (عود) تولید شده و ضبط، میکس و مسترینگ آن در استودیو هلال انجام شده است.

این آلبوم ۱۱ قطعه بی‌کلام را در بر دارد که یک بند آغاز و قطعات گفت‌وگوی تنهایی، آخرین دیدار، لالایی، رویای آرامش، علمدار، وداع، خوان خورشید، داغ تازه، شب فراق و قافله را شامل می‌شود.

محسن جلیلی آهنگساز آلبوم موسیقایی «رستاخیز سرخ» با اشاره به این که در حال و هوای این آلبوم  پیش از این کمتر کار شده، عنوان کرد: این آلبوم موسیقی بی‌کلام است. براساس صحبت‌هایی که با آقای محمدی، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری داشتیم تصمیم گرفتیم آلبومی براساس موسیقی تعزیه و در فضایی تازه تولید کنیم. قطعات این آلبوم با محوریت ساز ترومپت که ساز اصلی تعزیه است شکل گرفته و حاوی خط روایی هستند و از آغاز حرکت کاروان سیدالشهدا به کربلا شروع می‌شود و تا حرکت کاروان اسرا به پایان می‌رسد.

این آهنگساز با تاکید بر این که فضای آلبوم «رستاخیز سرخ»، ارکسترال است گفت: تمام قطعات این آلبوم  قابلیت اجرا با ارکستر سمفونیک را دارد و می‌تواند شاخص باشد. در عین حال این اثر می‌تواند برای مداحان و کسانی که در موسیقی آئینی و تعزیه فعالیت دارند هم قابل توجه باشد و به نوعی این موضوع را گوشزد کند که فضای ناب و اصیل ما در موسیقی آئینی چه فضایی است.

علاقه‌مندان برای تهیه آلبوم «رستاخیز سرخ» می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور و همچنین سایت‌های معتبر مرکز موسیقی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز