خبرگزاری کار ایران

دفاع جمشید حمزه‌زاده از دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها:

فقط رضایت گردشگران خارجی مدنظر است، هزینه‌‌ی آژانس‌ها افزایش نمی‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۸۷۸

رئیس جامعه هتلداران کشور معتقد است: دونرخی شدن هزینه‌هتل‌ها سبب رضایت گردشگران خارجی شده و در عین حال خللی در کار آژانس‌ها ایجاد نمی‌کند چراکه این طرح تنها مختص به افرادی است که تنها به ایران سفر می‌کنند و هزینه‌ هتل‌ها برای مسافران آژانس‌ها به همان روش گذشته محاسبه می‌شود.

جمشید حمزه‌زاده (رئیس جامعه هتلداران کشور) در پاسخ به این موضوع که دو نرخی شدن هزینه هتل‌ها می‌تواند بسته سفری به ایران را افزایش دهد و در شرایط کنونی سبب نیامدن گردشگران خارجی به ایران شود، به خبرنگار ایلنا گفت: در اکثر کشورهای دنیا قیمت هتل به‌صورت ارز محاسبه می‌شود و این پیشنهاد برای اولین بار در جهان از سوی ما مطرح نشده است. به‌علاوه این موضوع، افزایش نرخ ارز شامل حال همه‌ گردشگران نشده و مختص به افرادی است که به‌صورت تنهایی به سفر می‌آیند.

وی افزود: در حال حاضر هزینه‌ها به‌صورت ریال محاسبه می‌شود ولی در صورت تصویب طرح دو نرخی شدن نیز، افرادی که در قالب تور و آژانس‌ها به ایران بیایند، هزینه‌ هتل‌ها با همان روش قدیم برایشان منظور می‌شود. در حقیقت این طرح تقسیم‌بندی شده و ما به‌هیچ وجه برای تورها و این موضوع را اعمال نخواهیم کرد.

حمزه‌زاده همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به منفعت بیشتر گردشگران خارجی نسبت به ایرانیان در این طرح، چه اقداماتی در دستور کار قرار دارد تا هتل‌ها در ایام شلوغ خود از این موضوع سو‌ءاستفاده نکنند، بیان کرد: اولا باید بگویم که الویت هتل‌دار برای دادن اتاق به گردشگران تنها زمان مراجعه آنها بوده و هرکس زودتر مراجعه کند می‌تواند در آن هتل پذیرش شود و هیچ بحث دیگری در این موضوع مطرح نبوده و نیست.

وی ادامه داد: به‌علاوه این موضوع، دو نرخی شدن به نفع گردشگران خارجی بوده و آنها را به آمدن در ایران راغب می‌کند. چراکه باتوجه به نوسانات ارزی کشور، بعضا افراد سودجو و فرصت طلب ارز آنها را با قیمت‌‌های پایین‌تر از بازار به ریال تبدیل کرده و آنها بعدا که این موضوع را می‌فهمند؛ ناراحت شده و به این صورت نارضایتی زیادی ایجاد می‌شود که تبلیغ بدی برای کشور است.

رئیس جامعه هتلداران کشور در ادامه گفت: لازم است بگویم که ما در خصوص این طرح هیچ مشکلی با آژانس‌ها نداریم و ۱۰۰ درصد هماهنگیم چراکه دو نرخی شدن هیچ ارتباطی به تورهایی که آنها برگزار می‌کنند نداشته و قیمت برای آنها همانند گذشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره افزایش هزینه اقامت در هتل‌ها توضیح داد: طبق رویه موجود، ما هرساله مهرماه نسبت به نرخ تورم افزایش قیمتی را انجام می‌دادیم ولی امسال باتوجه به وضعیت اقتصادی، موضوع قدری تغییر کرده است. چراکه در سال‌های گذشته نرخ تورم ۱۰ تا ۱۲ درصد بود اما امسال این نرخ بالای ۵۰ درصد است و اگر بخواهیم با این مبنا افزایش دهیم؛ باتوجه به وضعیت اقتصادی مردم خودمان با مشکل مواجه می‌شویم.

حمزه‌زاده افزود: در تلاشیم تا یک نرخ معمول را تعیین کنیم و پیشنهادمان افزایش نرخ ۲۰ درصدی بوده که سیاستی کلی برای تمامی هتل‌هاست ولی هنوز هیچ چیز قطعی نشده و نتیجه موضوع بعد از جلسه هفته آینده مشخص می‌شود. البته این افزایش به‌صورت کلی و میانگین برای تمامی هتل‌ها بوده و قطعا برخی از هتل‌ها کم‌تر افزایش داده و برخی دیگر به تغییر نرخ کاری نداشته و علاوه بر اینکه افزایش ندادند؛ تخفیف‌هایی را هم درنظر گرفته‌اند. چراکه آنها به بازار خود نگاه کرده و وقتی بازارشان کشش ندارد، نرخ برای آنها تعریف دیگری پیدا می‌کند. در حقیقت عرضه و تقاضاست که قیمت‌ هتل‌ها را تایین می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز