خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

آخرین وضعیت فیلم ملاقلی پور درباره مهندس بازرگان

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۹۲

علی ملاقلی پور که در حال ساخت مستندی درباره مهدی بازرگان است، می‌گوید که کتاب "راه طی شده" را مبنای ساخت این مستند قرار داده است.

علی ملاقلی پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت مستند سینمایی مهدی بازرگان گفت: ساخت این مستند از حدود دو سال و نیم پیش آغاز شده و به تازگی تدوین آن تمام شده و در حال صداگذاری و انجام امور گرافیکی فیلم هستیم.

وی ادامه داد: شخصیت مهدی بازرگان بسیار پیچیده است. ایشان در عرصه‌های مختلف؛ ظهور و بروز متفاوتی داشته‌اند و همزمان وجوه مختلفی چون سیاستمدار، استاد دانشگاه، مبارز انقلابی، مخترع داشته‌اند اما نشان دادن همه این ویژگی‌ها در یک فیلم امکان‌پذیر نیست.

ملاقلی پور افزود: ما در این فیلم تلاش داشتیم بحشی از ویژگی‌های ایشان که کمتر گفته شده است را نشان دهیم. به همین دلیل یکی از کتاب‌های ایشان به نام "راه طی شده" را که یک کتاب ایدولوژیک درباره تحولات اجتماعی است را مبنا قرار دادیم و تلاش کردیم تحولات سیاسی اجتماعی را از دید ایشان بررسی کنیم.

کارگردان مستند "راه طی شده" ادامه داد: مهدی بازرگان در ابتدا یک روشنفکر مذهبی است که بر پایه این نگاه روشنفکرانه شخصیت سیاسی وی شکل گرفته است و قطعاً رفتار و منش سیاسی ایشان از ویژگی‌های دیگر وی جدا نیست.

ملاقلی پور با اشاره به اینکه در این مستند با دوستان و نزدیکان سیاسی و غیرسیاسی نزدیک بازرگان گفتگو شده است، گفت: محمد نوید بازرگان - پسر مهدی بازرگان، نازنین بنی‌اسدی - نوه مرحوم بازرگان، اکبر بدیع زادگان، مهندس توسلی، مهندس صباغیان، محمد بسته‌نگار، محمدمهدی جعفری، ابوالفضل بازرگان، ابوالفضل حکیمی، حامد سحابی - پسر عزت‌الله سحابی، فریدون سحابی - برادر عزت‌الله سحابی، طاهره طالقانی - دختر آیت‌الله طالقانی و مجتبی مطهری - فرزند شهید مرتضی مطهری ازجمله کسانی هستند که در این مستند با آنها گفتگو شده است.

وی ادامه داد: در بین مصاحبه‌شوندگان افرادی همچون فرزندان و نوه مهندس بازرگان یا حامد سحابی اصلا شخصیت‌های سیاسی نیستند بلکه فقط به دلیل ساخت مستندی درباره مرحوم بازرگان، با ما همکاری کرده‌اند. همچنین به دلیل نزدیک بودن مهدی بازرگان به روحانیونی همچون آیت‌الله مطهری و مرحوم طالقانی؛ با فرزندان این روحانیون گفتگو شده است.

ملاقلی پور ادامه داد: فیلم مستند "راه طی شده" توسط مرکز مستند حوزه هنری و به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی در مدت زمان حدود 85دقیقه آماده می‌شود و به احتمال زیاد اولین نمایش آن در جشنواره سینما حقیقت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز