خبرگزاری کار ایران

انصاری در گفت‌‌وگو با ایلنا:

امام(ره) فردی نبود که برای مردم نسخه بپیچد و خود عمل نکند

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۶۱۱

یک عضو تشخیص مصلحت نظام درخصوص ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) و همراهی مردم با ایشان گفت: امام از جمله رهبران سیاسی، غیر معنوی و دینی نبودند که برای مردم نسخه بپیچند و خودشان به آن عمل نکند.

حجت الاسلام مجید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره این که با  گذشت بیش از حدود سی سال از رحلت بیانگذار انقلاب اسلامی ایران، مردم همچنان پای آرمان‌های خود با امام راحل هستند، گفت: پیوند مردم با امام ناشی از اعتقاد راسخی است که به اسلام و انقلاب اسلامی دارند.

وی ادامه داد: مردم همیشه در وجود امام صداقت و یکرنگی را مشاهده کرده بودند. مردم ایشان را رهبری از جنس رهبران الهی و آسمانی که هرگز برای خودشان چیزی نمی‌خواستند و با ایمان به خداوند، توکل، شجاعت، بینش صحیح از اسلام و فداکاری بی نظیر خودشان را وقف ایران و مردم کرده بود، می‌دیدند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امام مرجع تقلید دینی، اخلاقی و معنوی مردم بودند. از سال ۴۲ که پرچم مبارزه را بلند کرد و با رژیم شاه،‌ استبداد، ظلم و وابستگی به بیگانگان به مبارزه پرداختند مردم به صداقت ایشان ایمان آوردند. امام از جمله رهبران سیاسی، غیرمعنوی و دینی نبودند که برای مردم نسخه بپیچند و خودشان به آن عمل نکند. 

وی با بیان این که رهبران الهی که پیامبران و ائمه اطهار در پیشاپیش آن‌ها قرار دارند همیشه قبل از مردم به استقبال خطر می‌روند، ادامه داد: امام این مسیر را به خوبی طی کردند ایشان از سال ۴۲ به زندان رفتند در آستانه اعدام قرار گرفتند،‌ چهارده سال با دشواری تبعید عراق و ترکیه را تحمل کرد، فرزند برومندشان حاج آقا مصطفی که آینده اسلام بودند را در راه خدا تقدیم اسلام کردند و برای دفاع از حقوق مردم آوارگی در عراق را پذیرفتند، اما از پا ننشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به روزهای پیروزی بعد از انقلاب گفت: بعد از پیروزی انقلاب امام با صداقت و بدون این که کمترین امتیازی برای بستگان و خودشان قائل باشند در ۸۰ سالگی حدود ۱۰ سال در شرایط بحرانی و مشکلاتی که دشمنان ایران و سالام بر آن تحمیل کرده بودند، کشور را اداره کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام با نهایت صداقت و شجاعت درعین سادگی و ساده‌زیستی در خانه کوچک استیجاری که در جماران داشتند کشور و انقلاب را اداره کردند. 

وی با تاکید بر اینکه امام در برابر زورگویی استکبار جهانی ایستادند، گفت: جنگ تحمیلی که دشمنان توسط صدام بر ما تحمیل شد امام به خوبی فرماندهی کردند و هرجا لازم بود در دفاع از مردم و کشور تصمیم فداکارانه گرفتند. امام اسلام و عزت را احیا کردند.

انصاری با بیان این که امام خودشان در خطرات پیشگام بودند، گفت: امام در پذیرش خطرات جلوتر از مردم راه می رفتند، ایشان پرچم دفاع از محرومین، مستضعفین و پابرهنه‌ها را بلند کردند. امام فراتر از یک رهبر سیاسی که ما در جهان نمونه‌های بسیاری از آن‌ها را مشاهده می‌کنیم، بودند.

وی ادامه داد: مردم امام را به عنوان مرجع دینی، ناجی خودشان،‌ فردی که در همه حال متصل به خداوند است،‌ فردی که از خود گذشته است، می دیدند. مردم در سیمای همان جلوه معنویت و درخشش علی (ع) را مشاهده می‌کردند و به ایشان عشق می‌ورزیدند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: امروز بعد از گذشت ۳۰ سال از رحلت امام (س) حتی جوان‌هایی که ایشان را ندیده‌اند به ایشان عشق می‌ورزند و ابزار ارادت می‌کنند. 

وی درباره این که مسئولان چگونه باید ادامه دهنده راه امام (ره) باشند گفت: امیدوارم عشق و پیوندی که بین امام و مردم بود بین مسئولین نظام هم به وجود بیاید و آن‌ها بتوانند در مسیر امام و آرمان‌های انقلاب با همان خلوص نیت، سادگی و فداکاری در کنار مردم باشند که اگر این اتفاق بیفتد مردم پشتیان نظام و مسئولین خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز