خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی:

سردیس هخامنشی به تخت‌جمشید بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۲۲

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: سردیس هخامنشی پس از هماهنگی‌های لازم در اسرع وقت به ایران بازگردانده می‌شود و در جای اصلی خود در تخت جمشید قرار می‌گیرد.

به‌ گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان (معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) با اعلام خبر بازگشت سردیس هخامنشی به تخت جمشید گفت: این قطعه تاریخی مربوط به بالاتنه، سر سرباز هخامنشی و نیزه است که در سال 1936 از ایوان جنوبی کاخ شورا ربوده شده بود و در نهایت پاییز سال 2017 قرار بود که این اثر تاریخی در نمایشگاهی در نیویورک به نمایش گذاشته شود و پس از  آن در حراجی عرضه شود.

او تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع اقدامات حقوقی خود را آغاز کرد و خوشبختانه با هماهنگی مرکز خدمات حقوقی ریاست جمهوری، مرکز لاهه، وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ثابت شد که این شی تاریخی متعلق به ایران است و دادستانی نیویورک حکم استرداد آن به کشورمان را صادر کرد.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: این سردیس هخامنشی پس از هماهنگی‌های لازم در اسرع وقت به کشورمان بازگردانده می‌شود و در جای اصلی خود در ایوان جنوبی کاخ شورا در تخت جمشید قرار  می‌گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این شیء تاریخی هم‌اکنون در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و تلاش خواهیم کرد طی روزهای آینده شرایط بازگشت آن را فراهم کنیم.

مونسان با تاکید بر اینکه اقدامات و پیگیری‌های سازمان میراث فرهنگی برای بازگرداندن اشیای تاریخی کشورمان ادامه دارد، گفت: بازگشت این شیء تاریخی ارزشمند جای خوشحالی دارد و این موفقیت را به مردم و فرهنگ دوستان تبریک می‌گوییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز