خبرگزاری کار ایران

در مراسم یادبود عزت الله انتظامی مطرح شد:

نصیریان: نسل ما با رنج بزرگ شد،همه فکر می‌کنند بازیگری کار آسانی است+عکس

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۴۸۵

مراسم یادبود عزت‌الله انتظامی، بازیگر فقید سینمای ایران بعداز ظهر امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد) در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی نصیریان در بخشی از سخنان خود با اشاره به دوستی و آشنایی چند ساله خود با عزت‌الله انتظامی گفت: همه فکر می‌کنند، بازیگری کار آسانی است  اما اگر کسی فقط یک نقش مثل مش حسن را نگاه کند متوجه می‌شود که چقدر مشکل است تا کسی بتواند خودش را جایگزین "گاو" بکند و این نقش باورپذیر باشد.

وی ادامه داد: انتظامی در دوره‌ای در کلاس‌های نوشین شرکت کرد که  فردی فرهیخته بوده و نمایشنامه‌های مهمی را ترجمه کرد. او نقطه عطفی در هنر خود بود و به صورت جدی تمرین، ترجمه درست، شخصیت پردازی و دکور و لباس و موسیقی را در تئاتر آموزش می‌داد. کلاس‌های نوشین برای  انتظامی خیلی سرنوشت‌ساز بود.

نصیریان با یادآوری این نکته که انتظامی با گاو وارد سینما شد، گفت: انتظامی  در فیلم گاو نقش خیلی پیچیده داشت و  کار بسیار دشواری انجام داد. او جایگاه بالا و بلندی در کار نمایش این مملکت داشته است. عزت‌الله انتظامی از ستون‌های اصلی و اساسی تئاتر و سینما جدید ایران است و آثارش ماندگار است. نسل ما با رنج بزرگ شد، در سال ۳۰ فقط یک عدد کتاب تئاتری بود، ارزش کار انتظامی خیلی بالا است چون خودش، خودش را ساخت. او دانشگاه رفت تا بگوید در این سن هم می‌شود دانشگاه رفت اما چیزی به او اضافه نکرد زیرا او احتیاجی به آنها نداشت.

وی ادامه داد: رفتار انتظامی به ما یاد داد که هر کسی خودش بخواهد می‌تواند بنابراین جوانان باید دستشان را بر روی زانوهای خود بگذارند و پیش بروند.

اصغر همت نیز طی سخنانی گفت: انتظامی  از مردم بود و برای مردم و دل مردم زندگی کرد، مردی خود ساخته که با استعانت از ذات هنری‌اش پله‌های ترقی را طی کرد و به آقای بازیگر تبدیل شد.

 ایرج راد نیز  گفت: انتظامی از هیچ شروع کرد و خدمات ارزشمندی به هنر کرد حیف که این بزرگواران از بین ما رفتند، باید زحمات آنها را قدر بدانیم.

احمد مسجدجامعی نیز طی سخنانی به برخی ویژگی‌های اخلاقی عزت‌الله انتظامی اشاره کرد.

در بخش‌هایی از این مراسم سالار عقیلی قطعاتی را اجرا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز