خبرگزاری کار ایران

طرح ساماندهی جلوخان مجموعه فرهنگی و تاریخی توس تصویب و ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۷۵۸

کلیت طرح ساماندهی جلوخان مجموعه فرهنگی و تاریخی توس در فاز نخست با تایید کارشناسان ارشد سازمان میراث فرهنگی تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، جلسه شورای تخصصی امور بناهای توس با حضور معاون میراث فرهنگی کشور، مدیر پایگاه میراث جهانی و ملی، رئیس اداره میراث فرهنگی خراسان رضوی و کارشناسان و صاحب نظران سازمان میراث فرهنگی ازجمله محبعلی، رایتی مقدم، مجابی، مهدی رهبر، لباف و دیگر مدیران و کارشناسان پایگاه‌های میراث فرهنگی برگزار شد.

محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی کشور) با تاکید بر جایگاه فردوسی و ضرورت ساماندهی شهر تاریخی توس طرح ساماندهی جلوخان مجموعه فرهنگی و تاریخی توس را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه فردوسی و نقش آن در فرهنگ ایران و زبان فارسی و ضرورت ساماندهی فضاهای محور منتهی به محدوده آرامگاه فردوسی و ارتقاء منظر مفهومی، طبیعی، تاریخی، ساختاری و همچنین معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های بالقوه موجود در ابعاد مختلف فرهنگی ـ تاریخی این طرح با کلیات فاز یک مورد تایید قرار گرفت.

او تاکید کرد: در مرحله نخست  کلیات طرح ساماندهی جلوخان مجموعه فرهنگی و تاریخی توس که با همکاری پایگاه میراث فرهنگی و اداره کل استان و شهرداری مشهد تهیه شده است به تصویب رسید و مقرر شد فاز دو اجرایی تهیه نقشه‌های اجرایی آن توسط مشاور طرح تهیه شود و پس از تصویب در کمیته‌ها و شوراهای فنی ستاد و استان توسط شهرداری و بانظارت پایگاه میراث فرهنگی و اداره کل استان به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز