خبرگزاری کار ایران

سومین دوره جشنواره آوای ایرانی در دلیجان

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۸۰۱

سومین دوره جشنواره آوای ایرانی به صورت منطقه‌ای با حضور شرکت‌کنندگانی از شهرهای استان مرکزی، استان اصفهان و همچنین استان قم در شهرستان دلیجان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سومین دوره جشنواره منطقه‌ای آوای ایرانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان و به همت خانه موسیقی این شهرستان، به صورت منطقه‌ای و با حضور شرکت‌کنندگانی از شهرهای استان مرکزی، استان اصفهان و همچنین استان قم در رشته‌های مختلف ازجمله؛ تصنیف‌خوانی، آوازخوانی، چاووشی و مناجات آواز و چاووشی‌خوانی، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۷ و ۱۸ مرداد در سالن کانون شهید رجایی شهرستان دلیجان استان مرکزی برگزار می‌شود.

بعد از برگزاری دومین جشنواره آوای ایرانی به داوری کیوان ساکت (نوازنده تار، سه‌تار و آهنگساز)، مجید پازوکی (تهیه‌کننده آثار موسیقایی) و مهدی بهزادپور (معروف به بهزاد، خواننده قدیمی موسیقی اصیل ایرانی) که در سطح استانی انجام شد، امسال سومین دوره آن به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

کورش فتاحی (مجری سومین دوره جشنواره منطقه‌ای آوای ایرانی) در مورد آثار این دوره از جشنواره گفت: ۶۸ اثر در پنج موضوع از جمله چاووشی‌خوانی، مناجات‌خوانی، تصنیف‌خوانی، آواز بدون ساز و همچنین آواز همراه با ساز به دبیرخانه انجمن ارسال شد که پس از انجام داوری مرحله اول، برگزیدگان بخش‌های مختلف رقابتی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

او همچنین گفت: سومین دوره جشنواره منطقه‌ای آوای ایرانی به صورت رقابتی و در سطح مطلوب و قابل قبولی برگزار می‌شود و اساتید برجسته موسیقی کشور آثار نهایی این دوره از جشنواره را داوری می‌کنند.

فتاحی در پایان اظهار کرد: مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره منطقه‌ای آوای ایرانی عصر روز پنجشنبه ۱۸ مرداد در سالن کانون شهید رجایی شهرستان دلیجان در استان مرکزی برگزار می‌شود.

ترویج و گسترش استفاده از موسیقی سنتی به خصوص قالب آواز و مناجات‌خوانی در بین مردم با توجه به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی، استعدادیابی و تشویق نسل جوان به روی‌آوری به موسیقی سنتی، احیاء سنت پسندیده مناجات‌خوانی فارسی با محوریت دستگاه‌های فاخر موسیقی سنتی،‌ ترویج و شناساندن موسیقی اصیل، توجه ویژه به نقش و جایگاه کلام (آوا) در موسیقی و به‌خصوص موسیقی سنتی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز