خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

حذف ارز مسافرتی در انتظار بسته پیشنهادی بانک مرکزی

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۶۱۷

یک نماینده مجلس در خصوص بسته جدید ارز مسافرتی گفت: قرار است که در بسته جدید بانک مرکزی قیمت ارز افزایش پیدا کند و به‌این‌صورت صرافی‌ها دیگر ارز مورد نیاز مردم را به فروش می‌رسانند.

سیده‌فاطمه ذوالقدر (نماینده مردم تهران) در خصوص بسته جدید ارز مسافرتی که در نشست غیرعلنی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی درباره آن بحث شده بود؛ به خبرنگار ایلنا گفت: براساس صحبتی که قبل از شروع جلسه علنی داشتیم؛ درخصوص ارز مسافرتی این تصمیم گرفته شد که دیگر به این صورت نباشد.

وی با بیان اینکه هنوز بسته پیشنهادی به مجلس ارائه نشده، ادامه داد: در بسته جدیدی که بانک مرکزی می‌خواهد در تعریف خود ارائه دهد؛ نرخ ارز تغییر خواهد کرد و به نرخ آزاد نزدیک می‌شود و ارز ۴۲۰۰ تومانی صرفا به کالاهای اساسی و ضروریات اختصاص می‌یابد.

این نماینده در پاسخ به‌اینکه مقدار ارز مسافرتی چقدر تعیین شده، بیان کرد: در جلسه‌ای که ما داشتیم؛ درباره مقدار ارز مسافرتی صحبتی نشد و بنده هم فکر نمی‌کنم در این مورد بحث باشد.

ذوالقدر در پاسخ به این پرسش که آیا براساس این توضیحات می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که ارز مسافرتی حذف شده و به این‌صورت هرکسی قصد سفر خارجی داشت با نرخ آزاد اقدام به خرید کند، گفت: بله همین‌طور است. چون دیگر صرافی‌ها ارز مورد نیاز را خواهند داشت و فروش انجام می‌شود. البته هنوز بسته نیامده و قرار است بانک دولتی در بسته جدید خود این موضوع را اعلام کند و شاید برای آن مقدار کم‌تری هم تعیین شود. ولی در صحبتی که ما داشتیم فعلا در خصوص قیمت آن بحث شد و نتیجه این بود که دیگر به این‌صورت یعنی با قیمت ۴۲۰۰ نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز