خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه هتلداران تهران:

هیچ کجای اروپا نمی‌توان هتلی با کیفیت ایرانی پیدا کرد/با خانه‌های مسافر استیجاری مشکل داریم

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۴۴۸

محمدعلی فرخ‌مهر در پاسخ به صحبت‌های یک کارشناس گردشگری گفت: هنوز روی حرف خود تاکید می‌کنم و از ایشان دعوت می‌کنم تا برای بازدید از مجموعه‌ها بیایند و به ما بگویند در کجای اروپا می‌توانند چنین هتل‌های با کیفیتی را پیدا کنند.

محمدعلی فرخ‌مهر (رئیس اتحادیه هتلداران تهران) در واکنش به سخنان یکی از کارشناسان گردشگری که اعلام کرد؛ هتل‌های ایرانی قابل مقایسه با هتل‌های کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا نیست، بار دیگر ادعای خود را تکرار کرده و به خبرنگار ایلنا گفت: بنده اصلا از آقای اردشیر اروجی شناختی ندارم و نمی‌دانم که به کدام هتل در اروپا رفته‌اند. ولی هنوز روی حرفی که زده‌ام تاکید می‌کنم و از ایشان دعوت می‌کنم تا برای بازدید از مجموعه‌ها بیایند و بعد از بازدید به ما بگویند که در کجای فرانسه می‌توانند چنین هتل‌های با کیفیتی را پیدا کنند. برای اثبات حرفی که زدم، حاضرم با ایشان یا هرکسی که اعلام آمادگی کند؛‌ به کشورهای خارجی رفته و هتل‌های آنها را با کشور خودمان مقایسه کنیم.

وی با بیان اینکه این موضوع برای هتل‌های یک تا چهار ستاره بوده و هتل‌های پنج ستاره ایرانی از این قاعده مستثنا هستند، افزود: به‌جز هتل‌های پنج‌ستاره که از درآمدهای خاصی بهره می‌برند و در ایران توجیه اقتصادی ندارند؛ هتل‌های دیگر ما از کیفیت بالاتری نسبت به کشورهای اروپایی برخوردار بوده و بنده برای اثبات این حرف حتی حاضرم به یکی از دوستانم که در استکهلم هتل 4 ستاره دارد، بگویم فیلم هتلش را بفرستد یا حتی می‌توانیم به سایت هتل‌های خارجی برویم و بعد آنها را با نمونه‌های تهرانی مقایسه کنیم.

فرخ‌مهر با بیان این مطلب که حاضر است روی بهتر بودن کیفیت هتل‌های 4 ستاره تهران در مقایسه با نمونه‌های فرانسوی، اسپانیایی و سوئدی شرط ببندد، ادامه داد: ایشان یکبار به هتل اسکان الوند که مدیریت آن برعهده من است بیایند و بعد از بازدید از آن به من بگویند که در کجای اروپا چنین هتل 4 ستاره‌ای با این کیفیت وجود دارد. جناب اروجی بیایند تا با هم به هتل‌های 3 و 4 ستاره شهر‌های تهران، خراسان، کیش، اصفهان، شیراز، یزد برویم و بعد آنها را با نمونه‌های خارجی در پایتخت کشورهای سوئد، فرانسه، اسپانیا مقایسه کنیم؛ اگر حق با ایشان بود؛ بنده تمام هزینه‌های ایشان را می‌دهم؛ اما اگر حق با ما بود ایشان هزینه‌ها را پرداخت کنند.

وی افزود: البته باید بگویم که منظور من هتل‌های ساحلی آنتالیا که یکی از آنها در ایران وجود ندارد؛ همینطور دوبی، مالزی که کشورهای در حال توسعه بوده و هتل‌های آنها جدید است، نبوده و نیست ولی کشورهای اروپایی به دلیل آنکه قدیمی هستند؛ هتل‌های آنها نیز عمدتا قدیمی است. می‌توانید به هتل‌های هامبورگ آلمان بروید و آن را با نمونه‌های ایرانی مقایسه کنید و ببینید که کدام بهتر است.

رئیس اتحادیه هتلداران تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ایشان گفته‌اند که هتلداران به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و با خانه‌های بوم‌گردی مخالفند؛ در صورتی که به‌هیچ‌وجه اینطور نیست. بنده معنی این حرف‌ها را نمی‌فهمم. اتفاقا باید بگویم که ما صد درصد با خانه‌های بوم‌گردی موافقیم. چراکه اگر این خانه‌های بوم‌گردی نباشد؛ کسی در ده‌های اطراف تهران، کرمان، چهارمحال و بختیاری که دارای جاذبه‌های دیدنی فراوانی است، هتلی که هیچ توجیه اقتصادی ندارد را نمی‌سازد.

فرخ‌مهر ادامه داد:‌ به طور کلی بومی‌گردی فلسفه جدایی دارد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید به یکی از شهرستان‌ها همچون اطراف اصفهان، قزوین و... که جاذبه‌های توریستی فراوانی دارد، بروید؛ باید برای اسکان خود خانه‌های محلی را انتخاب کنید چراکه در آن مکان‌ها توجیهی برای حضور هتل‌ها وجود ندارد. به‌همین دلیل می‌گویم حضور این خانه‌ها مشکلی برای ما نداشته و به‌هیچ با آنها مخالفتی نداریم.

وی در پایان گفت: ما حتی با خانه‌های مسافر مهمانپذیر هم اگر تابلو بزنند و شناسنامه داشته باشند، هیچ مخالفتی نداریم و در حال حاضر بسیاری از آنها در تهران باز شده‌اند و اتفاقا در ونیز ایتالیا و بوداپست مجارستان نیز چنین خانه‌هایی وجود دارد. در حقیقت مشکل ما با خانه‌های مسافر استیجاری است که توسط مشاورین املاک انجام می‌شود و کار هتل‌ها نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز