خبرگزاری کار ایران

مسجد جامع ساری در آتش سوخت

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۷۲۱

مسجد جامع ساری که برخی منابع قدمت آن قبل و پس از مسجد شدن، ۳ هزار سال عنوان کرده‌اند، عصر پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه در آتش سوخت.

سیف‌الله فرزانه به خبرنگار ایلنا گفت: آتش‌سوزی از ساعتِ ۱۸:۴۵ شروع شد و تا ساعتِ ۲۱:۳۰ تقریباً مهار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران درباره‌ی علت این آتش‌سوزی متذکر شد: آتش‌نشانی علت آتش‌سوزی را هنوز کتباً به ما اعلام نکرده است. اگر اعلام شود برآورد‌ها را ما انجام می‌دهیم.

او درباره‌ی آخرین اقدامات به عمل آمده بیان داشت: امروز صبح بررسی‌های اولیه‌ی کارشناسان اداره‌ کل میراث فرهنگی استان مازندارن انجام شد و اجازه‌ی نخاله‌برداری به شهرداری داده شد.

او با اعلام این خبر که محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی) تا چند دقیقه‌ی دیگر به محل می‌رسد گفت: هنوز برآوردی از خسارت و میزان تخریب انجام نشده است. با ورود معاون میراث فرهنگی میزان خسارات اعلام خواهد شد.

زکریا اشکپور (سخنگوی اورژانس مازندران) نیز در همین رابطه اعلام کرده است: تعداد مصدومان آتش‌سوزی مسجد جامع ساری تاکنون ۱۹ نفر است.

مسجد جامع ساری در دوران عباسیان ساخته و در دوره‌ی قاجار بازسازی شده بود.  

این اثر در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۷۷ با شماره‌ی ثبت ۲۲۷۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌بود.

در مورد مسجد جامع ساری یک نکته جالب وجود دارد و آن این است که برخی‌ها معتقدند این مسجد روی بنای یک آتشکده مربوط به دوران ساسانیان ساخته شده است که ظاهراً چندان درست نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز