خبرگزاری کار ایران

باقر ساروخانی مطرح کرد:

رسانه‌ها از گهواره تا گور با ما هستند و قدرت‌ها را با خود همراه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۸۳۴

نشست صمیمانه علی محمد اسماعیلی، رئیس فرهنگسرای رسانه و باقر ساروخانی استاد علوم ارتباطات و محمود اسعدی، نویسنده و مدرس حوزه رسانه و مدیریت در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، باقر ساروخانی با تاکید بر این نکته که دنیای جدید، دنیای رسانه است و انسان رسانه‌ای پدید آمده گفت: روزی نیست که با رسانه سر و کار نداشته باشیم. امروز دوران انحصار پیام و پیام‌آوری به پایان رسیده و هر انسانی می‌تواند پیامی را برای تاریخ ارسال کند و رسانه‌ها از گهواره تا گور با ما هستند. رسانه‌ها نه فقط عنصر لاینفک حیات اجتماعی هستند، بلکه قدرت‌ها را با خود همراه می‌کنند و از این حیث رسانه‌ها بعد اساسی حیات سیاسی را تشکیل می‌دهد.

محمود اسعدی، نویسنده و مدرس حوزه رسانه و مدیریت که دیگر مهمان این نشست بود با اشاره به لزوم استفاده از تجارب دانشگاهیان در اطلاع رسانی و برنامه سازی به ویژه در رسانه ملی اظهار داشت: بسیاری از برنامه‌های ما به ویژه در حوزه کودک و نوجوان که بسیار تاثیرگذار و مهم است بدون استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان عرصه مدیریت رسانه و ارتباطات انجام می‌شود. در صورتی که بسیاری از خطاها و اشتباهات فاحش و دردسرساز در رسانه‌ها حتی با اندکی مطالعه کتب اساتید ارتباطات و علم و اطلاع از چگونه مدیریت رسانه قابل اجتناب است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود جنگ رسانه ای است که دشمنان علیه ما آغاز کرده اند گفت: درست است که در حال حاضر صحبت از اولویت‌های اقتصادی و جنگ اقتصادی است ولی باید دانست که قبل از وقوع جنگ اقتصادی، این جنگ در عرصه رسانه آغاز شده است. سوال این است که ستاد جنگ رسانه‌ای ما در حوزه اقتصاد اکنون کجاست؟ 

اسعدی با طرح این پرسش که وقتی توئیت رئیس جمهور آمریکا، معادلات جهانی و حتی رسانه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ما چه اقدام موثری انجام داده‌ایم، گفت: به اعتقاد من ضرورت یک مرکز رسانه‌ای و یک ستاد برای مدیریت رسانه در وضعیت کنونی کشور ضروری است و من پیشنهاد می‌کنم فرهنگسرای رسانه در پیشنهاد آن، پیشگام شود.

محمد اسماعیلی رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با بیان این اشکال که  در حال حاضر بسیاری از چالش‌ها و مسائل جامعه رسانه‌ای کشور برای ارائه راهکار و حل و فصل به دانشگاهیان ارجاع نمی شود خاطرنشان کرد: لازم است امروز موضوعات پایان نامه های دانشگاهی به مسائل و مشکلات امروز جامعه رسانه بپردازد بسیاری از موضوعات پایان‌نامه‌ها با وجود تلاش دانشجویان و اساتید، هیچ دردی از جامعه را دوا نمی‌کند و کاربردی ندارد. 

رئیس فرهنگسرای رسانه با بیان اینکه به علت فراگیر شدن و استفاده آسان از تلفن همراه، گردش اطلاعات در این وسیله ارتباطی به آسانی انجام و تحول و پیشرفت عظیمی در حوزه اطلاع رسانی رخ داده است، گفت: اکنون هر تلفن همراه یک رسانه و ابزاری برای تولید و انتقال اخبار است بنابراین هر رسانه که بخواهد تاثیرگذار باشد باید محتوایش را برای چرخش در این فضا مناسب‌سازی نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز