خبرگزاری کار ایران

هنرمندان آمریکایی‌ها سراغ مشکلاتِ مهاجران رفتند؛

نمایشی از زندگی مهاجرانِ اردوگاه کاله در نیویورک

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۳۷

نمایش «The Jungle» که پیش‌فروش بلیتش از بیست‌وپنجم جولای (سوم مرداد) آغاز می‌شود، سالی تلخ و آشفته را از زندگی مهاجران در اردوگاه جنگل در شمال فرانسه نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درست در شرایطی‌ که بحث‌ها و گفت‌و‌گوها درباره خانواده‌های مهاجر در ایالات متحده آمریکا به‌شدت ادامه دارد، نمایشی در نیویورک روی صحنه می‌رود به امید اینکه درباره گرفتاری مهاجران در آب‌های اقیانوس اطلس روشنگری کند.

« The Jungle» نام نمایشی است که چهارم دسامبر در St. Ann’s Warehouse (موسسه هنرهای نمایشی واقع در بروکلین نیویورک) روی صحنه خواهد رفت. برای نوشتن این نمایشنامه دو مرد، زمانی را با مهاجرانی از آفریقا و خاورمیانه در اردوگاهی در شمال فرانسه سپری کردند. زمانی که این نمایش دسامبر گذشته در لندن روی صحنه رفت، نقدهای تحسین‌آمیزی درباره آن نوشته شد.

نمایشنامه « The Jungle» را جو مورفی و جو رابرتسون نوشته‌اند؛ دو مرد انگلیسی که به اردوگاه جنگل در شهر کاله فرانسه سفر کردند؛ اردوگاهی که مهاجران در آن به سر می‌برند و وضعیت نامناسبی دارد. هدف آنها این بود که به ساکنان اردوگاه کمک کنند. (به دلیل وجود تونل مانش، از سال ۱۹۹۹ تعداد زیادی از مهاجران در داخل و اطراف شهر ساحلی کاله به‌ سر می‌برند، ازجمله در اردوگاه معروف به  جنگل.) مردان انگلیسی در آنجا زندگی کردند. آنها پول جمع‌آوری کردند تا تماشاخانه‌ای را راه‌اندازی کنند. تماشاخانه آنها خیمه‌ای گنبدی‌شکل دارای ساختار چند وجهی (ژئودزیک)  بود که نامش را Good Chance گذاشتند. این تماشاخانه تا قبل از اینکه مقامات فرانسوی در ماه مارس سال 2016 میلادی با خشونت آن را برچینند، میزبان اجراهای متعددی در زمینه موسیقی، کنگ‌فو و حرکات موزون بود.

« The Jungle» حاصل تجربیات مورفی و رابرتسون بود که پیش از این در تئاتر Young Vic لندن اجرا شد. بازیگران این نمایش سه نفر از ساکنان سابق اردوگاه جنگل بودند. این نمایش سالی تلخ و آشفته را در اردوگاه جنگل نشان می‌داد. روزنامه گاردین در نقدی بر این نمایش نوشت: «تیزبینی در این نمایش تکان‌دهنده و شورانگیز به شدت خودنمایی می‌کند؛ زمانی که قدرت انسان را در ساختن چیزی از هیچ ستایش می‌کند.»

این نمایش را که در نیویورک روی صحنه خواهد رفت، استفن دالدری و جاستین مارتین کارگردانی خواهند کرد. هنرمندانی که در این نمایش ایفای نقش خواهند کرد، بازیگرانی از کشورهای افغانستان، لبنان، مراکش، سودان و سوریه خواهند بود. همچنین چند نفر از ساکنان پیشین اردوگاه جنگل در شهر کاله در این نمایش روی صحنه خواهند رفت که ازجمله آن‌ها می‌توان به مُحامد سارار، خواننده و نوازنده درام اشاره کرد.

نگاهی به پیشینه متفاوت گروه بازیگران این نمایش نشان می‌دهدکه انتظار برای رسیدن بازیگران به نیویورک به‌ناچار فرآیند تولید نمایش را بیش از حد طولانی خواهد کرد و این مسأله تا حدی به دلیل ممنوعیت‌های سفر به ایالات متحده است که دولت ترامپ وضع کرده است.

سوزان فلدمن، کارگردان هنری موسسه هنرهای نمایشیSt. Ann’s Warehouse در اظهارنظری گفت: «ما هم‌اکنون در حال پشت سر گذاشتن مراحل دریافت ویزا هستیم که بدیهی است در فضای کنونی انجام آن با دشواری‌هایی رو‌به‌روست.»

او در ادامه می‌گوید: «اما ما آماده رویارویی با این دشواری‌ها و مشکلات هستیم؛ این یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد اجرای این اثر نمایشی در آمریکا از اهمیت برخوردار است.»

بلیت‌های نمایش «The Jungle» از بیست‌وپنجم جولای سال جاری میلادی (سوم مرداد) به فروش می‌رسد.

مترجم: فرشته کیانی

منبع: نیویورک تایمز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز