خبرگزاری کار ایران

شبی با موسیقی تالش، اجرای کادوس و یادواره قسمت‌خانی

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۶۶۹

«شب موسیقی تالشی» با اجرای گروه کادوس به سرپرستی آرمین فریدی و بزرگداشت هادی حمیدی و یادواره قسمت‌خانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم بزرگداشت هادی حمیدی و یادواره قسمت خانی دوشنبه 11 تیر در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. در این برنامه که «شب موسیقی تالشی» نام گرفته و به همت بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران و فرهنگ‎کده تالش برگزار می‎شود، گروه کادوس تالش به سرپرستی آرمین فریدی روی صحنه می‎رود.

آرمین فریدی هفت‌خوانی، (سرپرست گروه موسیقی کادوس تالش و مدیر فرهنگ‎کده تالش) در مورد تجلیل از هادی حمیدی گفت: استاد هادی حمیدی هنرمند بزرگ آواز حقی عظیم بر گردن موسیقی تالش دارد. او با صدای منحصر به فردش محبوب قلب قوم تالش است و اگرچه به دلیل برخی بی‌مهری‎ها کم کار کرده اما گزیده کار کرده و همیشه در اوج مانده است و همکاری با بزرگانی همچون عبدالله ملت‌پرست، فریدون شهبازیان و حسین علیزاده را در کارنامه خود دارد. بعید است کسی قطعه «عمق فاجعه» در اثر «آوای مهر» را شنیده باشد و حیران حزن و زیبایی  صدای بی‌نظیر استاد هادی حمیدی نشده باشد. فرهنگ‎کده تالش در ادامه تجلیل از بزرگان فرهنگ و هنر تالش این بار با یاری بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران و مدیر فرهنگ‌دوست و هنرمند این بنیاد، جناب سیدعباس سجادی، قصد سپاسگزاری از استاد هادی حمیدی را دارد. در این برنامه همچنین چنگیز اقبالی تندیسی را که از استاد ساخته است رونمایی می‎کند.

او درباره بخش دیگری از برنامه که به یادواره قسمت خانی، از هنرمندان به نام منطقه تالش، اختصاص یافته است گفت: صدای استاد خانی چپ کوک بود و ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی داشت.  ما موفق شدیم در زمان حیات ایشان آلبوم‌های تصویری «دویر آویر» و «آفتاو پرمه» و نیز «مشن مشن» را  از این هنرمند برجسته تالش منتشر کنیم.

فریدی در ادامه گفت: استاد قسمت خانی یکی از افتخارات خطه تالش است. جای گرفتن در  حلقه 36 استاد برتر موسیقی نواحی ایران در سال 1383، حضور در جشنواره  موسیقی فجر 1385، اجرا در جشنواره «آواهای روحانی زمین » فرانسه 1386 و کسب مقام نخست آواز نواحی ایران - جشنواره سراج خراسان 1387 و اجرا در جشنواره بزرگ فرهنگ ایران - بلاروس - 1390  از جمله توفیق‌های این هنرمند به شمار می‎رود و یادش همیشه نزد قوم تالش گرامی است.

اعضای گروه موسیقی کادوس که به سرپرستی آرمین فریدی هفت‌خوانی در برنامه «شب موسیقی تالشی»  روی صحنه می‎روند عبارتند از؛ آرمین فریدی هفت‌خوانی (نوازنده تمبوره و لله تالشی)، هوشنگ حاجی‌بداغی (خواننده) و آسیه بخشی‌زاد (نوازنده دایره). 

«شب موسیقی تالشی» به همت بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران و فرهنگ‎کده تالش 11 تیر ساعت 19 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود و حضور در آن برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز