خبرگزاری کار ایران

مجوز ۱۵ برنامه مطالعاتی و پژوهشی باستانشناسی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۲۹۵

سیدمحمد بهشتی (رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) در ادامه صدور مجوزهای مطالعات و پژوهش‌های باستانشناسی در نامه‌هایی خطاب به مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برخی از استان‌ها ۱۵ مجوز مطالعات و پژوهش‌های باستانشناسی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، براساس این مجوزها که در دو روز اخیر صادر شد، باستان شناسان ۸ برنامه گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم را در دستور کار خود دادند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه آتشکده شهرستان نهبندان، تپه برکدا، تپه باستانی دولت آباد، تپه باستانی ویان ۲، محوطه‌های بویه و مطلا کوه، تپه خاکی مقیم‌آباد، قلعه سانسیز طارم و محوطه تاریخی سیروان اشاره کرد.

همچنین مجوز برنامه‌های بررسی و شناسایی باستانشناسی شهر قروه، منطقه قهاوند، بخش دیهوک و همچنین محوطه‌های دوران شهرنشینی و ایلامی شهرستان دشتستان و دیلم توسط رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شد.

کاوش و گمانه‌زنی در محوطه و بنای دولت خانه صفوی و باغ‌های سعادت آباد، مستندنگاری، سنجش از راه دور و گمانه‌زنی به منظور لایه‌نگاری شهر کهن نیشابور از جمله برنامه‌های دیگر مطالعات پژوهشی و باستانشناسی است که مجوز آن‌ها صادر شده است.

افزون بر صدور مجوزهای مورد اشاره از آغاز سال تاکنون نیز ۴۳ مجوز برنامه کاوش، گمانه‌زنی، بررسی و شناسایی باستانشناسی در نقاط مختلف کشور توسط رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز