خبرگزاری کار ایران

رونمایی از ۶ کتاب انجمن اندیشه و قلم، از نقد رویای رسولانه تا بازخوانی سی خرداد شصت

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۵۶۳

شش کتاب انجمن اندیشه و قلم، از نقد رویای رسولانه تا بازخوانی سی خرداد شصت رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، در نشست سالانه و افطار انجمن اندیشه و قلم که با حضور اعضای این سازمان مردم‌نهاد برگزار شد، از ۶ کتاب «رویا پنداری قرآن»، «آخوند خراسانی و حکومت اسلامی»، «فقه و موسیقی، تعامل یا تقابل»، «خروج مسلحانه»، «طلاق‌های پنهان» و «نگاه فلسفی به فیلمساز فیلسوف» با حضور حسین علایی، حجت الاسلام پروازی، غلامعلی رجایی، علی شکوهی و تدوین‌کنندگان کتاب‌ها رونمایی شد.

این کتاب‌ها که حاصل نشست‌های تخصصی انجمن اندیشه و قلم است، با همکاری پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات به زیور طبع آراسته شده است.

کتاب «رویا پنداری قرآن»، به ارائه و نقد و بررسی دیدگاه رویای رسولانه عبدالکریم سروش پرداخته و در آن به همت امین افخم نقدهای سیدیحیی یثربی، سیدعباس حسینی قائم مقامی، مجید معارف، خلیل قنبری، محسن آرمین، جعفر نکونام و عبدالعلی بازرگان جمع‌آوری و تدوین شده است.

در کتاب «آخوند خراسانی و حکومت اسلامی» محسن آزموده دو جلسه مناظره اکبر ثبوت و حجت‌الاسلام حمید پارسانیا و نیز مناظره قلمی آن دو را روایت کرده است.

کتاب «خروج مسلحانه» بازخوانی واقعه سی خرداد ۶۰ و خروج مجاهدین خلق به روایت خسرو تهرانی، اکبر طاهری و حجت درخشنده، از فعالان امنیتی آن مقطع است و کتاب «طلاق‌های پنهان» نیز با دیدگاه‌های رسول روشن و بهنام اوحدی و به کوشش الهه اسلامی به موضوع طلاق‌های عاطفی پرداخته است.

کتاب «فقه و موسیقی، تعامل یا تقابل» روایت میزگردی با حضور پیروز ارجمند موسیقیدان و حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم حسینی ژرفا، از استادان حوزه است که موسیقی را از منظر فقه واکاوی کرده است.

«نگاه فلسفی به فیلمساز فیلسوف» نیز محصول نشستی با سخنان دکتر حاتم قادری و مجتبی گلستانی است که به کارنامه داریوش مهرجویی پرداخته است.

 ندوین این دو کتاب را احمدرضا توجهی، فرزاد زادمحسن و علی محمدی برعهده داشته‌اند.

در این نشست همچنین رئیس هیات مدیره، مدیرعامل و معاونان و دبیران گروه‌های انجمن اندیشه و قلم به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و از برنامه‌های آتی انجمن گفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز