خبرگزاری کار ایران

رونمایی از کتاب نیما پتگر با سخنرانی آیدین آغداشلو

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۹۸

مراسم رونمایی از کتاب نیما پتگر نقاش نوگرای ایران همراه با سخنرانی آیدین آغداشلو، روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه از ساعت 17/30 در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم رونمایی از کتاب نیما پتگر، روز دو شنبه 24 اردیبهشت ماه ساعت 17/30، با سخنرانی مجید ملا نوروزی (مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی)، علی محمد زارع (رییس موزه هنرهای معاصر تهران)، آیدین آغداشلو، بهنام کامرانی و با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

کتاب گزیده‌ای از آثار نیما پتگر در 128 صفحه و با طراحی و مدیریت مهدی رحیمی با قطع رحلی و جلد شومیز به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده است. در این کتاب؛ مقدمه‌ای از مجید ملانوروزی؛ مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و نقدهایی از آیدین آغداشلو (شب‌های پر از گفت‌وگوهای مدام)، شهروز مهاجر (شصت و هشت سال کارنامه‌ی نقاش) و جان کلادیو مکیارلا؛ رییس روابط انجمن فرهنگی ایتالیا در تهران به چاپ رسیده است. همچنین در این کتاب 74 اثر از آثار این هنرمند که بین سال‌های 1342 تا 1394 تولید شده، به چاپ رسیده است.

رونمایی از کتاب نیما پتگر با سخنرانی آیدین آغداشلو

نیما پتگر دراول اسفند 1325 در تهران متولد شد و در 5 فروردین 1394 در گذشت. وی طراحی را نزد پدرش، علی اصغر پتگر آموخت و در سال 1347 به ایتالیا رفت و در آکادمی هنرهای زیبای رم در رشته مجسمه‌سازی تحصیل کرد. در سال‌های بعد دوره طراحی فیگوراتیو و نقاشی را در همان جا گذراند و در سال 1355 به ایران بازگشت و به تدریس پرداخت.

پتگر آثارش را در نمایشگاه‌های مختلف انفرادی و گروهی بسیاری به نمایش گذاشته است، که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه انفرادی نقاشان معاصر خاورمیانه درسفارت ترکیه، گالری سیحون، خانه هنرمندان، گالری دی و ... اشاره کرد. همچنین آثارش در نمایشگاه‌های گروهی متعددی ازجمله فرهنگسرای نیاوران، موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه هنرمندان معاصر ایران در ترکمنستان، رویا میراژ در دبی، نمایشگاه گروهی در کالیفرنیا و بوستون به نمایش در آمده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می ‌وانند به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 روابط عمومی تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز