خبرگزاری کار ایران

ناشران برگزیده نمایشگاه کتاب تهران معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۳۴۵

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: امیدوارم امسال بیش از چهار میلیون بازدیدکننده از نمایشگاه داشته باشیم و روزی برسد که کل جمعیت ایران از نمایشگاه کتاب تهران دیدن کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه با حضور مدیران ارشاد اهالی نشر و جمعی از میهمانان خارجی برگزار شد.

محسن جوادی (معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در این مراسم با مبارک خواندن تقارن آغاز به کار نمایشگاه کتاب تا نیمه شعبان در 4 سالگی جمهوری اسلامی گفت: ایران سرزمین کتاب و شعر است و مردم ما اهل شعر و ادب هستند. کتاب و شعر یعنی دانایی و عشق. امیدوارم با استقبال از نمایشگاه میراث سرزمین‌مان را صیانت کنیم و دوباره نام ایران با کتاب و شعر در حافظه تاریخی جهان ماندگار شود. امیدوارم امسال بیش از چهار میلیون بازدیدکننده از نمایشگاه داشته باشیم و روزی برسد که کل جمعیت ایران از نمایشگاه کتاب تهران دیدن کنند.

یحیی دهقانی (معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران) نیز با اشاره به بازگشت نمایشگاه به مصلی گفت: دو سال پیش با انتخاب صنف و به انگیزه یافتن مکانی دائم برای نمایشگاه به شهر آفتاب رفتیم ولی انتظارات ما برآورده نشد و امسال مجدد به درخواست خودِ ناشران به مصلی بازگشتیم. در بازدید اولیه برای بازگشت مجدد مصلی به نظر آماده نمی‌آمد اما با همکاری خوب مدیران این مصلی و شهرداری و دیگر مجموعه‌ها کارها خوب پیش رفته است. البته اگر بگویم کارها تمام و کمال تمام شده اغراق کردم ولی امیدوارم همکاری‌ها در نمایشگاه ادامه پیدا کند.

او در پایان گفت: از 15 کمیته نمایشگاه هفت کمیته به صنف نشر واگذار شده و ناشران در دیگر کمیته‌ها نیز نماینده دارند که امیدواریم با این همت وزارت ارشاد این واسپاری‌ها حقیقی‌تر و کامل‌تر شود و ما به سرعت اجرای برگزاری نمایشگاه را کاملا در دست بگیریم. امسال صنف متولی امر تبلیغات نیز شده و امیدواریم بتوانیم تامین بخشی از هزینه ها را برآورده کنیم که می‌تواند نویدی برای نمایشگاه مستقل از دولت باشد. امیدواریم با همکاری صنف و اعضای برنامه‌ریزی نمایشگاه خوبی داشته باشیم.

در پایان مراسم از ناشران برگزیده سال 96 تقدیر شد.

بر این اساس در بخش بزرگسال نشر خصوصی تهران انتشارات سفیر اردهال و نشر نی مشترکا برگزیده معرفی شدند و انتشارات کتابستان معرفت و شهید کاظمی نیز به‌عنوان ناشر برتر خصوصی شهرستان معرفی شدند. انتشارات سوره مهر نیز عنوان ناشر بزرگسال غیردولتی برگزیده را از آن خود کرد. در بخش کودک و نوجوان نیز ناشران قدیانی و افق از بخش خصوصی تهران برگزیده شناخته شدند و انتشارات فنی ایران شایسته تقدیر معرفی شد. از شهرستان نیز ناشر کودک براق برگزیده اعلام شد و انتشارات مدرسه نیز ناشر کودک غیرخصوصی برگزیده معرفی شد. انتشارات شهرستان ادب، کتاب جمکران و کتابک نیز ناشران برگزیده در بخش جنبی بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز