خبرگزاری کار ایران

افشین هاشمی در واکنش به تاریکخانه‌ی هنر و گردانندگانش:

برای دشمنی‌تان با دولت تئآتر را دستاویز قرار ندهید

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۶۳۱

کارگردانِ نمایش«پرواز به تاریکی» به ادعای تاریکخانه‌ی هنر و گردانندگانش درباره این نمایش پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، پس از انتشار تصویری از تیزری که برای نمایش «پرواز به تاریکی» به کارگردانی افشین هاشمی ساخته شد بود کانالی تلگرامی اتهاماتی را به این نمایش وارد کرده و مرکز هنرهای نمایشی را خطاب قرار داده بود که کارگردان این نمایش در نامه‌ای پاسخ گردانندگان این کانال را داد.

در این یادداشت چنین آمده است: 

⁃ تیزر نمایش «پرواز به تاریکی» حاصل ذوقِ یک تیزرساز جوان است و هیچ ارتباطی با مرکز هنرهای نمایشی و ریاست محترمش ندارد.

⁃ ظاهرن شما به‌دنبال اخلاق‌مداری و روشنی هستید اما کسانی که ۱ فریم تیزر ۶۰ ثانیه‌ای (که می‌شود هزار و چهار صد و چهل فریم) را عَلَم می‌کنند - بی پَس و پیشَش - راستگو به نظر نمی‌رسند. مثل اینکه در سریال «معمای شاه»، از لحظه‌ی خواندنِ ابیِ واقعی در تلویزیون عکس بگیریم و بگوییم «خوانندگان مبتذل طاغوت به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بازگشته‌اند»! یا از همه‌ی برنامه‌های دهه‌ی فجر صداوسیما عکس بگیریم و بگوییم تبلیغِ نامتعارف تلویزیون!

⁃ از نظر ما تاریخ یعنی مرور گذشته و اشتباهات برای راهِ پیشِ رو؛ اما اگر عکسی تاریخی برای شما برانگیزاننده‌ی احساسات‌ یا تداعیِ خاطراتی‌ست عجیب یا نامتعارف، ما بی‌تقصیریم؛ همه‌ی اعضای این گروه بزرگ‌شده‌ی دورانِ انقلاب‌اند و تصوری از آنچه در ذهن شماست ندارند. طبق آموزه‌های مدارسی که در آن درس خوانده‌ایم، عکس‌های دورانِ پهلوی -از جمله همین عکسی که بریده‌اید- یعنی کاخ‌نشینانی که کاخ‌شان بر پشتِ کوخ‌نشینان بنا شده؛ آیا برای شما معنیِ دیگری دارد؟

⁃ «پرواز به تاریکی» در پایانِ ریاست‌جمهوریِ قبلی ۶۰ شب روی صحنه بود و نمایشنامه‌اش در دورانِ بعدی بی حذف حتا یک کلمه چاپ شد. ای کاش پیش از این قضاوت صفحاتش را تورقی سرسری می‌کردید. چه بسا حتا نامِ نمایش کفایت می‌کرد!

⁃ ۵۰ سال پیش هم جزو تاریخ این سرزمین است حتا اگر دوستش نداشته باشیم و قصه‌ی نمایشِ «پرواز به تاریکی» در فاصله‌ی طلاق شاه و ثریا و ازدواج با فرح اتفاق می‌افتد. تقصیر ما نیست که تاریخ حذف‌شدنی نیست!

⁃ در پایان خواهشمندیم برای دشمنی‌تان با دولت یا هر کسِ دیگری که ما نمی‌دانیم، تئآتر را دستاویز قرار ندهید. تعدادِ همه‌ی تماشاگرانِ این تالارهای کوچک از وییُوئِر(!)های یک پستِ تلگرامیِ شما هم کم‌تراند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز