خبرگزاری کار ایران

محسن مومنی شریف خبر داد:

حوزه هنری تا پایان امسال صاحب ۱۲۰ سالن سینما می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۴۱

آیین افتتاح رسمی سینما «قدس» تبریز سه‌شنبه (۲۱ فروردین ماه) با حضور محسن مومنی شریف (رئیس حوزه هنری)، مسئولان، هنرمندان و مدیران حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محسن مومنی شریف در بخشی از مراسم افتتاح سینما قدس در تبریز با تبریک فرارسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: بازگشایی پردیس سینمایی قدس را در این روزهای مبارک و فرخنده به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم این حرکت فرهنگی، موجب ارتقای فرهنگ و اخلاق در شهر تاریخی تبریز شود. پیامبر اسلام فرمودند: من برای کامل کردن مکارم اخلاقی مبعوث شدم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی تکریم و ترویج اخلاق است.

وی ادامه داد: در کشورهای همسایه سینمای ایران را به عنوان سینمایی اخلاقی و خانواده محورمی شناسند، شهرت سینمای ایران به خاطر معدود فیلم‌های سیاهنما و اغراق آمیزی نیست که تولید می‌شوند. توجه به کرامت اخلاقی و اهمیت خانواده است که فیلم‌های ایرانی را جذاب و مهم کرده است.

رئیس حوزه هنری در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال‌ها پیش در سفری به ژاپن و شهر هیروشیما یکی از کارخانه‌دارهای بزرگ این کشور گفت من آرشیوی از فیلم‌های ایرانی دارم و سینمای شما را دنبال می‌کنم، سینمای شما بدون خشونت و صحنه‌های غیراخلاقی مخاطب را جذب می‌کند و این حال تماشاگر را خوب می‌کند. آقایان پرویز پرستویی، کیومرث پوراحمد، کمال تبریزی و سایر دوستان در این دیدار حضور داشتند و می‌توانند درباره صحت صحبت من شهادت بدهند.

مومنی‌شریف افزود: این نکته باید مورد توجه سینماگران جوان ما هم باشد و آن‌ها باید به اصالت خانواده و فرهنگ ملی و مذهبی ما در فیلم‌هایشان توجه کنند. حق تبریز و آذربایجان در عرصه فرهنگ و سینما بیش از این است و امیدوارم به زودی شاهد ساخت و تجهیز همه سینماهای حوزه هنری در این شهر باشیم.

رئیس حوزه هنری با اشاره به تجهیز سینماهای این نهاد در سال‌های اخیر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۹۷ تعداد سالن‌های فعال حوزه هنری به ۱۲۰ عدد می‌رسد. ما سال گذشته ۲۰۰۰ صندلی به ناوگان سینمایی افزودیم و به امید خدا امسال در شش ماه اول سال ۴۰۰۰ صندلی به ظرفیت سینماهای کشور اضافه می‌کنیم.

محسن مومنی شریف سخنانش را با ادای احترام به روح شهدای مدافع حرم خاتمه داد.

پخش فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، آخرین بخش از این مراسم بود.

سینما «قدس» تبریز توسط موسسه بهمن سبز بازسازی و به دو سالن تبدیل شده است. سالن یک ۲۶۰ و سالن دو ۱۹۵ صندلی ظرفیت داشته و کافه کتاب و کافی شاپ بخش‌های دیگر این سینمای بازسازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز