خبرگزاری کار ایران

نقد مومنی به كره‌ای‌ها:

كره‌ای‌ها تاریخ ما را به نام خودشان ثبت كرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۴۳

متاسفانه سریال‌های کره‌ای تاریخ و داستان‌های دیگران را به نام خود می‌سازند و به ما عرضه می‌کنند در حالی که ما با منابع سرشارمان از تاریخ بی‌بهره‌ایم.

 ایلنا، مراسم رونمایی از انیمیشن تاریخ از این ور و همچنین بزرگداشت هفتمین سالگرد تاسیس مرکز انیمیشن حوزه هنری صبح امروز(12 آذر) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام خاموشی(رییس سازمان تبلیغات اسلامی) با اشاره به اهمیت توجه به کارهای فرهنگی و هنری گفت: باطن یک کالای فرهنگی و ارزش آن بیشتر از ظاهر و قیمتی است که برای آن پرداخت می‌شود. یکی از ارزش‌های کالاهای فرهنگی اقبال مخاطبان به آن اثر است.
خاموشی با اشاره به لزوم تولید آثاری با موضوع فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب افزود: حوزه هنری وظیفه خود را پرداختن به عرصه هنر انقلاب، دفاع مقدس و جریان ساختن نگاه ارزشی می‌داند لذا ما وظیفه داریم تا آثاری با این مضمون‌ها تولید کنیم و این نگاه در حوزه وجود دارد که کارهایی با هنر انقلابی و اسلامی تولید شود.
وی با اشاره به اهمیت هنر سینما در میان سایر هنر‌ها گفت: در بخش تولیدات سینمایی باید دو اصل تولید مفهوم و پردازش خوب مدنظر قرار گیرد. آثاری که در حوزه سینما تولید می‌شود باید از لحاظ مفهومی دارای ارزش بالایی باشد و کارخوبی روی آن‌ها انجام شده است. به طور مثال دفاع مقدس ما ارزش و اهمیت زیادی دارد که آثار فاخری پیرامون آن ساخته شود. آثاری که بعد از ساخت آن‌ها با استقبال مواجه می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت فیلمنامه افزود: در بحث فیلم نامه باید به اقتباس توجه ویژه شود زیرا پردازش یک اثر خوب سینمایی در این بخش بسیار مهم است و باید آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس با پردازش دقیق و نگاه دقیق ساخته شود.
خاموشی با اشاره به وضعیت انیمیشن در کشور گفت: در بخش انیمیشن ظرفیت زیادی وجود دارد از ابتدای تاسیس مرکز انیمیشن در حوزه هنری اصرار ما به تولید بومی بود لذا کارهای مانند شکرستان نیز بر همین اساس تولید شده است و اگر این همکاری با صداوسیما ادامه یابد شاهد تولیدات بیشتری خواهیم بود.
خاموشی؛ انیمیشن در حوزه خانواده‌ها را مهم دانست و افزود: اینکه کودکان ما پای شبکه‌هایی بنشینند که مدیریت آن‌ها برعهده خود ماست بسیار بهتراز این است که پای شبکه‌های دیگران بنشیند زیرا من معتقدم شبکه‌های ماهواره‌ای به هیچ عنوان منش الهی و خالص ندارند و در بهترین حالت تجاری فعالیت می‌کنند.
محسن مومنی شریف(رییس حوزه هنری) نیز گفت: ما باید به فرهنگ خود اهمیت بدهیم زیرا فرهنگ سبک زندگی را می‌سازد.
وی با اشاره به لزوم توجه به تاریخ افزود: با وجود آنکه مسلمانان نقش مهمی در تاریخ دارند اما متاسفانه در زمانی که قصد داریم تاریخ را بررسی کنیم آن را از یونان باستان می‌خوانیم درحالیکه اسلام به تاریخ نگاه ویژه دارد اما ادیان دیگر در تاریخ اسطوره‌ها نگاه دارد.
مومنی افزود: متاسفانه بعداز مشروطه نگاه مردم به تاریخ کم شد به صورتی که امروز در دانشگاه و مدارس یکی از درس‌هایی که مورد علاقه نیست تاریخ است و این امر خوب نیست زیرا اگر ملتی به تاریخ خود بی‌اهمیت باشد راحت می‌شود آن را مدیریت کرد.
وی با انتقاد از بخش سریال‌های کره‌ای افزود: متاسفانه سریال‌های کره‌ای؛ تاریخ و داستان‌های دیگران را به نام خود می‌سازند و به ما عرضه می‌کنند در حالی که ما با منابع سرشارمان از تاریخ بی‌بهره‌ایم اگر به تاریخ توجه کنیم می‌توانیم مشکلات دوران بی‌هویتی را حل کنیم. نگاه به تاریخ و هنر تاریخ در حوزه هنری یک نگاه استراتژیک است.
حسین ساری(مدیر مرکز انیمیشن صبا) نیز گفت: مخاطب سطح اول انیمیشن کودکان هستند و همین امر اهمیت آثاری که به شکل انیمیشن ساخته می‌شود را نشان می‌دهد. زیرا ما در کشور ۳۰ میلیون کودک داریم جمعیتی که با جمعیت چند کشور برابری می‌کند.
وی ادامه داد: ۵۰ سال از عمر انیمیشن می‌گذرد و ما در این میان فراز و فرودهایی داشته‌ایم و ما حرکت ما رو به جلو بوده به خصوص در ۱۰ سال اخیر آثاری که در کشور تولید شده از لحاظ تکنیکی قابل قبول است هرچند عقب ماندگی‌هایی داریم اما این عقب ماندگی‌ها زیاد نیست و می‌توانیم آن را جبران کنیم.
ساری افزود: آنچه که نگران کننده است این است که ما توجه ما به پیام و محتوا نباید کم شود و باید جوهره همه آثار ما نگاه فرهنگی و دینی باشد ودراین میان باید بر توانمندی‌های خودمان تکیه کنیم.
در ادامه مراسم از انیمیشن تاریخ از این ور رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز