خبرگزاری کار ایران

«نارنجیغ» با صدای سجاد افشاریان/ فقر و انتخاب اشتباه؛ دستمایه اجرای یک نمایش شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۴۵۳

بهادر آذری از دکلمه سجاد افشاریان در نمایش مونولوگ «نارنجیغ» خبر داد و گفت: محور اصلی نمایش فقر است و در کنارش به مساله «انتخاب اشتباه» پرداخته‌ایم.

بهادر آذری کارگردان نمایش «نارنجیغ» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اجرای مجدد این نمایش در اردیبهشت امسال گفت: این کار اردیبهشت سال 94 اجرا شده بود چون تعداد اجراهایمان خیلی محدود بود تصمیم به اجرای دوباره آن گرفتیم.

او با اشاره به تغییرات اعمال شده در اجرای دوباره اثر گفت: از نظرات مثبت و منفی مخاطبان در دور قبلی اجرا برای تغییراتی در متن استفاده و سعی کردیم نواقص را برطرف کنیم. همچنین از صدای سجاد افشاریان برای دکلمه پایانی نمایش استفاده کردیم؛ دکلمه‌ای که درباره کلیت داستان است.

آذری همچنین «نارنجیغ» را یک درام اجتماعی توصیف کرد و گفت: این نمایش مونولوگی است که شش شخصیت دارد که همه آنها را یک بازیگر (محمدرضا سجادیان) بازی می‌کند.

این کارگردان، محور اصلی نمایش خود را فقر عنوان کرد و گفت: موضوع «انتخاب اشتباه» را دستمایه اصلی داستان قرار داده‌ایم؛ چه در انتخاب پارتنر زندگی و چه همسایه. این انتخاب اشتباه در نمایش باعث می‌شود گره داستانی با همسایه به یک فاجعه منجر شود.

آذری در توضیح داستان نمایش گفت: یک جوان بعد از مدت‌ها به ایران برمی‌گردد چون به کشورش علاقه خاصی دارد اما به دلیل وضع مالی بدش در پایین شهر ساکن می‌شود. نیمه شبی می‌رود تا آشغال‌ها را بیرون بگذارد اما همان موقع شاهد اتفاقی تراژدی در سر کوچه می‌شود که ماندنش آن لحظه در کوچه باعث می‌شود اتفاقات بدتری رقم بخورد.

او با بیان اینکه سجادیان این نمایشنامه را سال 91 نوشته گفت: ما سال 93 گروهی را با یکسری از دوستان تشکیل دادیم به اسم روژدا؛ وقتی دنبال نمایشنامه‌ای برای اجرا می‌گشتیم محمدرضا سجادیان که آن موقع به عنوان بازیگر فعالیت می‌کرد گفت متنی نوشته که وقتی آن را خواندیم کمی تغییرش داده و تصمیم به اجرایش گرفتیم.

آذری با اشاره به اینکه «در نوشتن نمایشنامه خیلی دخیل نبودم فقط در طراحی صحنه و بازنویسی ورود کردم» گفت: وقتی متن را خواندم ارتباط خیلی خاصی با نمایشنامه برقرار کردم چون فضای نمایشی که به صحنه می‌بریم دقیقا فضایی است که خودم در زمان کودکی و وقتی در کوچه‌ها بازی می‌کردم دیده‌ام؛ کوچه‌های باریک پایین‌شهری که کلی اتفاقات عجیب در آن رخ می‌داد و همین رگه ارتباطی، بیشتر من را به نمایشنامه نزدیک کرد.

«نارنجیغ» با بازی محمدرضا سجادیان و صدای سجاد افشاریان اثری به کارگردانی بهادر آذری و براساس متنی از محمدرضا سجادیان است که از سوم اردیبهشت اجرای خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز