خبرگزاری کار ایران

تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس موزه‌ هنرهای معاصر برای درگذشت نقاش نوگرا و شاعر

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۸۸۶

مجید ملانوروزی (مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی) و علی‌محمد زارع (رئیس موزه‌ی هنرهای معاصر تهران) در گذشت نقاش نوگرا و شاعر «محمد ابراهیم جعفری» را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، در پیام ملانوروزی آمده است: محمد ابراهیم جعفری از استادان مدرنیست ایرانی است که نقاشی را مثل شعر می‌دانست و شعرهایش نیز همچون تابلوی نقاشی سرشار از تصویر بود. وی سال‌ها هنرمندانه زیست و آثارش نیز بازتاب همین زندگی هنرمندانه‌اش بود.

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی در ادامه این پیام آورده است: جعفری که مدت‌ها عضو هیئت علمی دانشگاه هنر بود و استاد هنرستان هنرهای زیبا، همواره حضوری فعال در عرصه‌های آموزش هنر داشت و برای آموزش هنری نسل جوان بسیار کوشید و هنرمندان زیادی را در این زمینه پرورش داد.

ملانوروزی بدین‌وسیله مصیبت وارده را خدمت جامعه هنری، جامعه علمی و دانشگاهی، خانواده محترم و دوستداران هنر تسلیت گفت و علو درجات را برای آن مرحوم طلب کرد. بی‌تردید نام، خاطره و آثار استاد ابراهیم جعفری در یاد جامعه هنری همیشه زنده است. 

هم‌چنین، علی‌محمد زارع (رییس موزه هنرهای معاصر تهران) در پیامی گفت: استاد محمد ابراهیم جعفری از شمار هنرمندان ارجمندی بود که با شور و شوق، قافله هنری این مرز و بوم را همیاری و همراهی می‌نمود و با مهارت و ظرافتی که به آثارش راه یافته بود نه تنها چهره‌ای آشنا در کشور، بلکه شهرتش فراسوی مرزها را نیز در نوردید و برپایی نمایشگاه‌های متعدد از آثاری فاخر را سبب ساز گردید. وی سابقه طولانی در امر آموزش و گسترش هنرهای تجسمی داشته است و شاگردان بسیاری را در این حوزه تربیت کرده است. اینک او از میان ما رخت بربست و به ابدیت پیوست، فراقش به یقین سخت است و جبران جای خالی‌اش به‌زودی ناممکن می‌نماید.

یادآوری می‌شود؛ تعداد 5 اثر از این هنرمند در گنجینه ایرانی موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز