خبرگزاری کار ایران

پیام مهتاب کرامتی به عنوان سفیر حسن نیت صندوق کودکان ملل متحد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۶۸۰

مهتاب کرامتی به عنوان مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت صندوق کودکان ملل متحد یونیسف پیامی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام مهتاب کرامتی به شرح زیر است:

سال جدید را به همه هموطنان خوب و مهربانم تبریک عرض کرده و برای همگان در این آغاز، بهترین آرزو‌ها و خوب‌ترین اتفاق‌ها را از خداوند دانا خواهانم.

غرض از نگاشتن این یادداشت تبریک هیجدهم فروردین ماه روز جهانی بهداشت (World Health Day) به تمامی هم میهنان گرامی و ذکر چند نکته درباره موضوعاتی است که در این روز‌ها اخیر عزیزان مبتلا به «سندروم داون» به ویژه در فضای مجازی مطرح شده که لازم است از زاویهٔ نگاهی نو به آن پرداخته شود.

مسوولیت اجتماعی اینجانب به عنوان عضوی از جامعهٔ هنری و سفیر حسنِ نیت صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» در ایران حکم می‌کند از هر تلاشی در جهت بهبود کیفیت زندگی کودکان به ویژه کودکان بیمار و آسیب پذیر حمایت کنم. در طول دوران فعالیتم نیز همواره کوشیده‌ام که جهت اصلی تحرکات اجتماعی‌ام بر این مدار استوار بوده باشد. در مورد کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص هم همکاری با انجمن‌ها و خیریه‌های مرتبط، یک همکاری مداوم و پیوسته بوده که درباره تاثیر و کیفیت این همکاری خود آن عزیزان به طور حتم می‌توانند اعلام نظر و قضاوت کنند.

اینکه در کشور ما موضوع بیماری‌های خاص دغدغه مندان فعال و متعددی دارد نه تنها عیب نیست بلکه یک حسن آشکار است، حتی اگر یک انجمن یا بنیاد بتواند تنها یک کودک مبتلا به بیماری خاص را مساعدت کند و یا تلاشی در جهت بهبود نگاه جامعه به آن بیماری تحقق بخشد بى شک ارزشمند و قابل ستایش است. پس باید دست بوس همه کسانی بود که در پیدا و پنهان با حداقل‌ها برای بهبود کیفیت زندگیِ بخش آسیب پذیر‌تر جامعه کوشش می‌کنند و من به سهم خود از همه آن‌ها سپاسگزاری می‌کنم.

همه ما برای تحقق هدف مقدس حمایت از کودکان بیمار در کنار هم هستیم. هیچ کس در مقابل دیگری نیست. این میدان صحنه هم افزایی است نه نزاع و چه تصویری تاسف بار‌تر از اینکه ما برای چیزی که همه به آن معتقدیم با هم مجادله کنیم و یا در رفتاری ناپسند کودکان را اهرم فشار یا کمپین سازی کنیم. شاید اساس بسیاری از نقایص فرهنگیِ ما هم در این موضوع ریشه داشته باشد که ما توان گفتگو با یکدیگر را نداریم و گاهی لحن و ادبیات دوستانه را فراموش می‌کنیم. فضای مجازی یک فرصت استثنایی ارتقای آگاهی و فرهنگسازی است و کاش به جای پژواک تصاویر ناراحت کننده و پیام‌های تلخ، مجالی برای انتشار مهربانی و دوستی باشد.

برای من به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف هر روز، روزِ جهانی حمایت از کودکان است، با این امید که تلاش کنیم جامعه ما جامعه‌ای امن‌تر برای مبتلایان به بیماری و مشکلات و ضعف‌های بهداشتی در سراسر جوامع بشری ریشه کن شده و زمینه زیست سالم و بهداشتی برای تمام مردم جهان فراهم آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز