خبرگزاری کار ایران

نگاره‌های مقدس در فرهنگسرای نیاوران

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۵۹۵

نمایشگاه آثار عبدالله مقدسی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، در نخستین روزهای فعالیت نگارخانه‌ها در سال 97 آثاری از عبدالله مقدسی در مجموعه‌ای با عنوان "نگاره‌های مقدس" به نمایش درمی‌آید. مقدسی در این مجموعه نزدیک به 30 تابلوی خوشنویسی را نمایش می‌دهد که با مرکب، اکریلیک و ترکیب مواد روی بوم‌هایی که گاه طول آنها به 7 متر می‌رسد، کار شده است.

بخشی از آثار این مجموعه به نگارش لفظ جلاله "الله" و آیات قرآنی اختصاص دارد و بخشی دیگر گلچینی از اشعار شناخته شده مولانا و حافظ است که باتوجه به ارتباط این شعرا با عرفان و آموزه‌های اسلامی، جزء نگاره‌های مقدس قرار گرفته‌اند.

عبدالله مقدسی خوشنویسی کلاسیک ایرانی را نزد اساتیدی مانند عبدالله فرادی، صداقت جباری، محمد حیدری و.... فراگرفته و به سبب تحصیل در رشته گرافیک توانسته است تلفیقی میان این دو هنر به وجود آورد. مقدسی نفر برگزیده همایش بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام در سال 2002 است و برگزاری ورکشاپ در شهر پکن چین2013، برگزاری نمایشگاه در شهر کازان روسیه 2017، برگزاری کنفرانس درباره خوشنویسی ایران بعد از اسلام در دانشکده خوشنویسی کازان، برگزاری کنفرانس درباره تاریخ خوشنوسی ایران در دانشگاه هنر کازان، برگزاری کنفرانس درباره زیبایی‌شناسی در هنر خوشنویسی ایران به همراه اینستالیشن در دانشکده معماری کازان و اهدای اثر به موزه جمهوری تاتارستان روسیه، از دیگر فعالیت‌های اوست.

نمایشگاه "نگاره‌های مقدس" 20 تا 26 فروردین 1397 در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز