خبرگزاری کار ایران

بزرگ‌ترین مشکل جشنواره تئا‌تر دانشگاهی کمبود زمان است/برپایی بخش تئا‌تر مناطق در خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۷۸۸

حسین عبداللهی با اعلام آخرین اخبار و جزئیات بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر دانشگاهی، با بیان اینکه امسال بخش تئا‌تر مناطق به نام خلیج فارس در بوشهر برپا می‌شود، گفت: معرفی دیرهنگام دبیر و از دست دادن زمان، بزرگ‌ترین مشکل جشنواره تئا‌تر دانشگاهی است.

دبیر بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر دانشگاهی در گفتگو با ایلنا، با اشاره به آخرین خبر‌ها از این رویداد فرهنگی و هنری گفت: بازبینی مرحله اول آثار بخش تئا‌تر صحنه‌ای جشنواره پیش از عید اعلام شد و بررسی نتایج مرحله دوم بازبینی آثار جشنواره از ۲۷ فروردین آغاز شده و تا اوایل اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند تا آثار نهایی مشخص شود.

عبداللهی همچنین خبر داد: در هفته اول اردیبهشت سال جاری، جشنواره بخش مناطق تئا‌تر دانشگاهی را داریم که امسال به نام خلیج فارس و در استان بوشهر برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه چهار دوره بخش مناطق برگزار نشده بود، گفت: دوره‌های هفدهم، نوزدهم و بیستم این اتفاق نیفتاده و چند سال دچار وقفه بود. اما امسال قرار است در خلیج فارس با همکاری خیلی خوب مراکز، نهاد‌ها، شهرداری و دانشگاه خلیج فارس این جشنواره منطقه‌ای برگزار شود.

عبداللهی با بیان اینکه «ما امسال به سختی بخش مناطق را برگزار می‌کنیم» گفت: می‌دیدیم که بچه‌هایی که در شهرهای مختلف تئا‌تر کار می‌کنند مورد کم‌لطفی واقع می‌شوند برای همین با اینکه سه ماه وقت داشتیم سعی کردیم این بخش را هرطور شده برگزار کنیم. امیدوارم سال آینده هر دبیر دیگری که به جشنواره می‌آید حتما این بخش را جدی بگیرد و در چند منطقه برگزارش کند. ما امسال بخش تئا‌تر مناطق را در خلیج فارس و به‌صورت ملی برگزار می‌کنیم و امیدواریم این شروع برگزاری جشنواره بخش مناطق آنهم به صورت درست در سال‌های آینده باشد.

دبیر جشنواره بیست و یکم تئا‌تر دانشگاهی با اشاره به مشکلات پیش‌روی این رویداد فرهنگی و هنری گفت: مشکل مالی همیشه وجود داشته است و نه تنها جشنواره تئا‌تر دانشگاهی که نهادهای مختلفی در کشور درگیر این مساله هستند؛ کل سیستم فرهنگی کشور در حوزه مسائل مالی درگیر مشکلات عمده است. اما همانطور که پارسال دوستان با برنامه‌ریزی بسیار دقیق و تقویم مالی درست توانستند جشنواره را اداره کنند امسال هم سعی کردیم به‌‌ همان شکل پیش برویم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: کماکان و مانند پارسال، بزرگ‌ترین مشکل ما «زمان» است. در این دوره هم دبیر جشنواره دیر معرفی شد و این از دست دادن زمان تبدیل به مشکل اصلی ما شد. چون از نظر مالی آنقدر بچه‌ها توانمندی دارند که بتوانند کار‌ها را بدون پول پیش ببرند اما مساله این است که برای پیش بردن این اهداف و کار‌ها زمان لازم است و ما آن را نداریم و همیشه از دستش می‌دهیم. به خصوص در این دو دوره اخیر؛ من فکر می‌کنم دوره بیست و یکم حتی رکورد دوره قبل را هم زد و دبیر بسیار دیر اعلام شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا علیرغم این مشکلات معتقدید جشنواره اهدافش را به خوبی دنبال می‌کند؟ گفت: خوشبختانه بزرگ‌ترین پشتوانه‌ای که جشنواره تئا‌تر دانشگاهی دارد دوستانی است که چه به عنوان برگزارکننده و چه شرکت‌کننده در آن حضور داشته و با آن آشنا هستند و واقعا به شدت کمک‌مان کردند. اگر این پشتیبانی وجود نداشت برگزاری جشنواره عملا غیرممکن بود. ولی خوشبختانه این دوستان با توجه به اشرافی که به جشنواره تئا‌تر دانشگاهی و مشکلاتش دارند خیلی کمک کردند. امسال ما تقریبا سعی کردیم زمان از دست رفته را با سرعتی که داریم جبران کنیم هرچند هنوز کمبود زمان را به شکل خیلی بدی در بخش‌های مختلف احساس می‌کنیم.

عبداللهی اظهار امیدواری کرد نهادهای مختلف حمایت مالی و معنوی خوبی از این جشنواره داشته و در برگزاری شایسته جشنواره همگام و همراه دبیرخانه باشند تا جشنواره‌ای برگزار شود که شایسته دانشجو‌ها و محل دانشگاه باشد.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر دانشگاهی ایران از ۱۶ تا ۲۵ اردیبهشت با دبیری حسین عبدالهی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز