خبرگزاری کار ایران

صالحی در بازدید از محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران:

حضور میلیونی مردم در نمایشگاه کتاب مسئولیت اجتماعی برگزارکنندگان را افزایش می دهد

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۰۱۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور و استقبال میلیونی مردم از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از سراسر کشور در آن حضور دارند، منجر به افزایش مسئولیت اجتماعی برگزارکنندگان آن می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی صبح امروز سه‌شنبه هفتم فروردین‌ماه با حضور در مصلای حضرت امام خمینی(ره) ضمن بازدید از روند آماده‌سازی محل برگزاری سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشستی با مدیران و معاونان سازمان ها و نهادهای برگزارکننده این رویداد فرهنگی با تاکید بر این مطلب افزود: اگرچه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پیشران، مسئولیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را برعهده دارد اما همه ساله نهادهای دیگر یاریگر ما در برگزاری این نمایشگاه بوده‌اند.

وی گفت: نمایشگاه کتاب تهران در طول سه دهه برگزاری تاثیرات فرهنگی خود را داشته است و به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور با محوریت کتاب شناخته می‌‌شود و همه ساله بازدیدکنندگان از شهرها و استان‌های دیگر در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

صالحی در عین حال تصریح کرد: جنبه بین‎المللی نمایشگاه کتاب تهران نیز در سال‌های اخیر تقویت شده است. 

وی با تاکید بر اهمیت نمایشگاه کتاب تهران و نقش آن در اقتصاد نشر گفت: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای اقتصاد نشر است و رویدادهای فرهنگی مختلفی همه ساله در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران رخ می‌دهد. با در نظر گرفتن این موارد نمایشگاه کتاب تهران خارج از یک مسئولیت اداری و وزارتخانه‎ای است، زیرا سالانه میلیون‌ها نفر از نمایشگاه کتاب تهران بازدید می‌کنند و حضور مردم برای برگزارکنندگان نمایشگاه مسئولیت اجتماعی ایجاد می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تقارن برگزاری نمایشگاه کتاب امسال با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: از این نظر نمایشگاه امسال از اهمیت افزون تری برخوردار است. 

وی با تاکید بر استفاده مطلوب از زمان باقی مانده برای آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای حضور ناشران و مردم در نمایشگاه کتاب تهران گفت: باید فرصت باقی‌مانده را مغتنم بدانیم و  از تک تک دقایق استفاده مطلوب شود.

صالحی ادامه داد: باید تلاش شود تا امکانات رفاهی قابل قبول برای بازدیدکنندگان و ناشران تامین شود.

صالحی در این بازدید از روند آماده سازی محل برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله طبقات رواق شرقی و غربی مصلای امام خمینی (ره) که برای نخستین بار در نمایشگاه امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، بازدید کرد. 

در این بازدید محسن جوادی (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران این وزارتخانه و سازمان‌ها و نهادهای برگزارکننده حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز