خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس:

درآمد گردشگری بالاتر از درآمدهای نفتی است

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۸۴۵

یک نماینده مجلس با بیان اینکه درآمد ناشی از گردشگری از درآمدهای نفتی نیز بالاتر است، گفت: به منظور توسعه گردشگری دریایی در کشور نیازمند بسیج عمومی و فرهنگ‌سازی در میان مردم هستیم.

به گزارش ایلنا، علی کرد (نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی) درباره ضرورت توسعه گردشگری دریایی گفت: در شمال و جنوب ایران دارای بنادر زیبای هستیم که نیازمند ایجاد زیرساخت‌های کامل و مناسب تفریحی و گردشگری دریایی جهت استقبال و بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: در بنادر مختلف کشور ازجمله چابهار، کیش، قشم و ... امکانات بسیار خوبی جهت استقرار و بازدید گردشگران دریایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی تدارک دیده شده که به نظر می‌رسد نیازمند تغییر نگرش مردم در گردشگری از خشکی به دریاست.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به کلیه مردم توصیه کرد که در زمان ورود به شهرهای بندری کشور حتما از نقاط ساحلی و دریا بازدید کنند.

کرد با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری دریایی در بنادر کشور نیازمند بسیج عمومی و فرهنگ‌سازی در این حوزه است، گفت: تاکنون فرهنگ‌سازی عمومی مناسبی به منظور توسعه گردشگری دریایی صورت نگرفته است و مردم اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه ندارند.

وی ادامه داد: باید بدانیم که درآمد ناشی از گردشگری بالاتر از نفت است و کشورهای توسعه یافته در این حوزه به صورت جدی ورود کرده‌اند و درآمدهای پایداری را پدید آورده‌اند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنادر ایران چهار فصل هستند، اظهار کرد: به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی به کلیه مردم کشورم توصیه می‌کنم که از بنادر کشور چه در شمال و جنوب ایران بازدید کنند و از نعمت‌های خدادادی ایران در سواحل، بنادر و دریا به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

کرد همچنین در مورد عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۳۹۷ در بحث گردشگری دریایی، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۳۹۷ برنامه‌های ویژه ای را در بحث گردشگری دریایی درنظر گرفته و عملکرد فوق‌العاده‌ای را در این حوزه داشته است و امیدوار هستیم که این روند ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز