خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته کشتی‌سازی انجمن مهندسی دریایی در گفت وگو با ایلنا:

بخش خصوصی توانایی ساخت شناورهای دریایی را دارد/ جریان خرید شناور از خارج و منتفی شدن آن شفاف نیست

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۷۴۴

رییس کمیته کشتی سازی انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان اینکه دو سال است منتظر برگزاری جلسه ای با کمیته وجوه اداره شده درباره موضوع ارائه تسهیلات ارزان قیمت به فعالان حوزه کشتی سازی هستیم، گفت: بخش خصوصی توان تولید شناور و کشتی مسافری استاندارد را دارد. ‌

پیمان مسعود زاده در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت از منابع وجوه اداره شده در اختیار فعالان این حوزه گذاشته می شود،‌ گفت: این بخش با کمیته کشتی سازی انجمن مهندسی دریایی به عنوان بزرگ ترین انجمن حوزه دریایی تعاملات خوبی ندارد و دو سال است که منتظر برگزاری جلسه ای با این بخش از سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

وی ادامه داد: البته به مراجعات فردی و شخصی  که توسط شرکت های بخش خصوصی و شرکت های اقماری مجموعه های دولتی وغیر دولتی پاسخ داده شده است اما کمیته کشتی سازی انتظار دارد به عنوان بزرگ ترین و معتبرترین ان اجی او حوزه دریایی با این کمیته جلسات مستمری درباره شفاف سازی اولویت ها و شرایط پرداخت تسهیلات داشته باشد.

مسعودزاده با تاکید بر اینکه می توان گفت سازمان بنادر در حوزه ارتقای ناوگان مسافری دریایی و کمک به فعالان این حوزه  عملکرد خوبی داشته،‌ گفت:‌ البته اعتراضاتی به موضوع خرید ناوگان مسافری دریایی از خارج کشور  شد اما  هم موضوع خرید این ناوگان از کشورهای خارجی و هم منتفی شدن آن شفاف نیست.  

رییس کمیته کشتی سازی انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان اینکه گردشگری دریایی در یاران هنوز جا نیفتاده است،‌ ادامه داد:‌ در حال حاضر بیشترین سفرهای دریایی مربوط به استان هرمزگان آن هم جابه جایی بین جزایر و سرزمین اصلی می شود.

وی افزود: اما پس از اینکه چند شناور اتوبوسی از جنس فایبرگلاس غرق شد، سیاست سازمان بنادر ودریانوردی بر این شد که شناورهای بزرگ تری از داحل و خارج از کشور تامین شود و ناوگان مسافری ارتقا یابد.

مسعوزاده تاکید کرد: در حال حاضر امکان تولید شناور مسافری از جنس آلومینیوم  توسط بخش خصوصی فعال در کشور وجود دارد و سن ناوگان دریایی هم در برخی از مناطق مانند مسیر هرمزگان هم زیاد نیست.   

رییس کمیته کشتی سازی انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان اینکه هر ساله آمار سفرهای دریایی هر ساله چیزی حدود 20 الی 25 درصد افزایش می یابد،‌ گفت:‌ معتقدم با افزایش تقاضا در این بخش باید ظرفیت شناورها هم افزایش یابد.        

وی با بیان اینکه بازار تولید شناور دریایی بازار جدیدی است و گردش مالی بسیار خوبی هم می تواند داشته باشد،‌ گفت: تولید داخل توانایی ساخت انواع شناورهای دریایی را از جمله شناور اتوبوسی،‌ شناور رستوران دریایی برای توسعه گردشگری دریایی دارد.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز