خبرگزاری کار ایران

جزئیات برنامه‌های استان‌های مختلف برای نوروز اعلام شد؛

استقرار ۱۴هزار راهدار همراه با گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی در جاده‌ها و شهرها/افزایش ۲ سانتی‌متری آب دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۰۳۹

بازسازی سالن‌های انتظار، تامین سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با دفاتر خدمات مسافرتی، تعمیر، نگهداری و بررسی آمادگی ناوگان، نوسازی وسایل قطار ازجمله منسوجات، حرکت به موقع قطارها با متوسط تاخیر 20 دقیقه از مهم‌ترین برنامه‌های راه‌آهن برای نوروز 97 است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  آخرین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در سال 96 با حضور علی‌اصغر مونسان (معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری) و استانداران یا معاونان استانداران سراسر کشور ظهر 20 اسفندماه برگزار شد.

در ابتدا، نماینده‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست گفت: هماهنگی با اصناف کشور برای کنترل قیمت‌ها، اعلام سامانه 124 برای رسیدگی به شکایات مردمی، هماهنگی با اصناف برای تخفیف‌های نوروزی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور و ... از مهم‌ترین اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

مهرداد امانی (معاون حمل و نقل سازمان راهداری) نیز در ادامه گفت: 14هزار نفر راهدار در تعطیلات نوروز در جاده‌های کشور فعال هستند. پیشنهاد من این است که برای نوروز یک شماره تلفن واحد و یا سامانه طراحی شود تا تمام مراجعات و تماس‌های مردمی از طریق یک شماره تلفن و سامانه واحد انجام شود.

سپس، حسن موسوی (معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) با تشریح خدمات راه‌آهن گفت: امسال در دو مرحله پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی را آغاز کردیم که به‌صورت اینترنتی و از طریق شرکت‌های مجاز خدمات مسافرتی انجام شده است. به‌منظور رفاه مسافران نوروزی یک‌میلیون و 733 هزار صندلی ایجاد شده است و قطارهای 5 ستاره نیز راه‌اندازی شده، ضمن اینکه قطار بین‌المللی نخجوان – مشهد در تعطیلات نوروز امسال راه‌اندازی شده است.

او افزود: بازسازی سالن‌های انتظار، تامین سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با دفاتر خدمات مسافرتی، تعمیر، نگهداری و بررسی آمادگی ناوگان، نوسازی وسایل قطار ازجمله منسوجات، حرکت به موقع قطارها با متوسط تاخیر 20 دقیقه از مهم‌ترین برنامه‌های راه‌آهن برای نوروز 97 است.

صولت کرمی‌فر (مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش) نیز در این نشست گفت: این وزارتخانه 345 مرکز آموزش رفاهی و 50 دانشگاه فرهنگیان را برای میزبانی از مسافران نوروزی مختص خانواده‌های فرهنگیان آماده کرده است. 707 پایگاه پذیرش نیز راه‌اندازی شده است و رزرو اینترنتی نیز امسال راه‌اندازی شده است، راه‌اندازی ستادهای اسکان، توجه به رعایت اصول ایمنی و بهداشت با برگزاری کلاس‌های آموزشی، توجه به بهسازی و زیباسازی پایگاه‌های پذیرش و ... از مهمترین اقدامات این وزارتخانه برای نوروز 97 است.

محمد خوش‌قدم (رئیس ستاد کشیک سازمان تعزیرات حکومتی) گفت: براساس ماده 19 آیین‌نامه، سازمان تعزیرات حکومتی گشت‌های خود را فعال کرده و بر عرضه خدمات به مسافران آمادگی کامل دارد و به دلیل این‌که وقفه‌ای در عرضه خدمات ایجاد نشود، ستاد کشیک راه‌اندازی شده است که از 15 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 فعال است و دستور‌العمل این ستاد به استان‌ها نیز ابلاغ شده است. هدف از اجرای این طرح، حضور موثر و کارآمد برای نظارت هرچه بیشتر بر عرضه خدمات به مسافران برای پیشگیری از وقوع تخلفات است. برخورد با متخلفان در سه حوزه صنفی، بهداشتی و قاچاق انجام می‌شود.

خوش‌قدم افزود: تعامل با ستاد هماهنگی مرکزی خدمات سفر، تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت و اصناف، تفاهم‌نامه با صدا وسیما، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکت هواپیمایی، نیروی انتظامی و... از دیگر اقدامات این سازمان است.

احد وظیفه (مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی) در ادامه این نشست گفت: گزارش‌های دیده‌بانی و لحظه به لحظه از فرودگاه‌های مختلف کشور به سازمان هوانوردی ارسال می‌شود، در حوزه جاده‌ای نیز گزارش‌های هواشناسی به‌صورت آنلاین در اختیار دستگاه‌های متولی قرار می‌گیرد، پیش‌بینی هوا در مدت 72 ساعت آینده برای 400 شهر کشور انجام می‌شود و در بخش دریایی نیز برای شناورهای سبک همواره توصیه‌های لازم بر جلوگیری از فعالیت و تردد در زمان نامساعد بودن وضعیت جوی انجام می‌دهیم.

عبدالمجید زاهدی (استاندار قزوین) به عنوان رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر این استان گفت: باتوجه به احتمال بارندگی در فصل نوروز برنامه‌ریزی برای آمادگی دستگاه‌ها نیز انجام شده است.

سرهنگ جهانی (نماینده پلیس راهور) نیز به ارائه گزارشی از آمادگی پلیس راهور برای نوروز 97 پرداخت و گفت: آمادگی کامل برای عرضه خدمات به مسافران نوروزی در تعطیلات نوروز 97 داریم و آماده همکاری و تعامل با تمام سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر هستیم. مانور ستاد هماهنگی خدمات سفر امسال 23 اسفند با محوریت پلیس راهور در جوار حرم امام برگزار خواهد شد.

مهدی خادم‌الشریعه (استاندار خراسان جنوبی) هم گفت: برنامه‌های مناسب و تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی اندیشیده شده است و استان خراسان جنوبی آمادگی لازم برای میزبانی شایسته از تمام مسافران و گردشگران را دارد. خوشبختانه ظرفیت‌های این استان مورد توجه گردشگران فرهنگی خارجی است و در زمستان امسال شاهد سفر تعداد زیادی گردشگر آلمانی به بیرجند برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی تاریخی خراسان جنوبی بودیم.

در ادامه؛ حجت شعبانپور (معاون امور عمرانی استانداری گیلان) در تشریح برنامه‌های این استان برای نوروز 97  گفت: اجرای شب شهر برای عرضه خدمات 24 ساعته اصناف به گردشگران و هم استانی‌ها یکی از برنامه‌هایی است که در نوروز 97 دنبال می‌کنیم.

او افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم برای نوروز 97 در طول مسیر به فاصله هر 10 کیلومتر مکانی برای تأمین سوخت خودروهای بین‌راهی با نصب دستگاه‌های تک‌سوخت ایجاد شود و در کنار این مکان‌ها خدمات رفاهی دیگری نیز صورت می‌گیرد و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی نیز درنظر گرفته شده است.

در ادامه؛ محمدعلی نجفی (استاندار البرز) نیز در این نشست گفت: مسافران حدود 14 استان از مسیر استان البرز عبور می‌کنند و برنامه‌هایی که ابلاغ شده است در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های مختلف اجرایی شده است. باتوجه به حجم وسیع تردد از مسیر استان البرز، روان‌سازی تردد مسافران یکی از اقدامات مهمی است که از سوی این استان در حال انجام است. باتوجه به زیبایی‌های این استان و حضور صدها هزار مسافر در استان البرز برنامه‌ریزی‌ها برای عرضه خدمات شایسته به مسافران و هم استانی‌ها انجام شده است.

سپس تقی کهوریان (معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی) گفت: از بهمن امسال تا امروز بارش‌های بسیار خوبی داشتیم و نسبت به گذشته وضعیت دریاچه ارومیه نیز بهبود یافته و 2 سانتی‌متر تراز آب دریاچه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. یکی از مهمترین موضوعاتی که دنبال می‌کنیم ایمن‌سازی راه‌ها وکاهش تلفات جاده‌ای است.

اقبال عباسی (استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری) با تشریح برنامه‌های این استان گفت: «توزیع سفر، عرضه خدمات شایسته به مسافران و افزایش هماهنگی برای عرضه خدمات به گردشگران در این استان انجام می‌شود. طرح جامع گردشگری به هر استان باید به زودی ابلاغ شود تا از طریق گردشگری بتوان اشتغال‌زایی و درآمدزایی ایجاد کرد.

احمد کرمی (معاون امور عمرانی استانداری ایلام) در ادامه این نشست گفت: 746 اثر تاریخی، 26 اثر معنوی و 10 اثر طبیعی داریم که تا استان ایلام به عنوان یکی از مقاصد مهم سفر تبدیل شود. با توجه به چهار فصل بودن کشور، پیشنهاد من این است که ستاد خدمات سفر دائمی باشد و جلسات و برنامه‌ریزی‌های ستاد در طول سال برگزار شود تا شاهد رونق گردشگری در طول سال به تمام استان‌های کشور باشیم.

سید‌محمد حسن باستی (معاون امور عمرانی استانداری بوشهر) نیز گفت: استان بوشهر جایگاه ویژه‌ای در سفرهای نوروزی دارد و سالانه 6میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان بازدید می‌کنند و بوشهر در واقع نوروزگاه ایران است. تمام کمیته‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر تشکیل شده و پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌‌ها برای عرضه خدمات به مسافران نوروزی انجام شده است. براساس نظرسنجی‌ها بیش از 92درصد مسافران از سفر به استان بوشهر و عرضه خدمات رضایت داشته‌اند.

مهدی زندوکیلی (معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی) نیز در این نشست گفت: هتل‌های استان مرکزی در نوروز امسال، 35 درصد تخفیف درنظر گرفته‌اند، اما با توجه به حجم مسافران نوروزی در خواست من این است که ستاد هماهنگی خدمات سفر با اسکان برخی از مسافران غیر‌فرهنگی برای اسکان در مراکز اسکان آموزش و پرورش موافقت کند.

محمود‌رضا عراقی (معاون امور عمرانی استاندار همدان) هم گفت: برگزاری رویداد‌های بین‌المللی می‌تواند به گفتمان‌سازی مشترک در حوزه گردشگری کمک کند که در این میان برگزاری رویدادهای مهمی مانند "همدان2018" می‌تواند به تبادل افکار با کشورهای دیگر کمک کرده باشد.

در پایان، حسن امیری (معاون امور اقتصادی استانداری لرستان) گفت: استان لرستان برای نوروز آمادگی کامل برای پذیرش از مسافران را دارد و پیشنهاد من این است فعالیت ستادهای خدمات سفر در استان‌ها باید در طول سال نیز فعالیت داشته باشد تا به رونق هرچه بیشتر گردشگری کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز