خبرگزاری کار ایران

حمید پورآذرى براى آمادئوس طراحى مى‌کند/ همکاری خانه فرهنگ و هنر مانا با جشنواره تئاتر تجربه

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۶۶۲

طراحى صحنه نمایش «آمادئوس» توسط حمید پورآذری و همکاری خانه فرهنگ و هنر مانا با جشنواره تئاتر تجربه دو خبر از تازه‌های تئاتر است.

به گزارش ایلنا، طراحى صحنه نمایش «آمادئوس» نوشته پیتر شفر به طراحى و کارگردانى جواد مولانیا که نوروز ٩٧ در تالار حافظ روى صحنه مى‌رود، برعهده حمید پورآذرى خواهد بود.

حمید پورآذرى، کارگردان تئاتر که در کارنامه خود همکارى با على رفیعى، بهمن فرمان‌آرا، کیومرث پوراحمد، آروند دشت‌آراى، نادر برهانى‌مرند، کوروش نریمانى و... را داشته و داورى بخش آف‌استیج سى و ششمین جشنواره بین‌المللى تئاتر از آخرین فعالیت‌هاى وى بوده است در این پروژه به عنوان طراح صحنه همکارى خواهد کرد؛ حضور نادر مشایخى، آهنگساز در این نمایش چهار زبانه پیش‌تر قطعى شده است.

«پیتر شفر»، نمایش‌نامه‌نویس انگلیسی، خالق نمایش‌نامه‌های زیادی است که برنده جوایز مختلف، و برخی از آنها مبدل به فیلم شده‌اند؛ نمایش‌نامه آمادئوس، جوایز اونینگ استاندارد و منتقدان لندن را به خود اختصاص داد، همچنین این اثر برنده جایزه تونى ١٩٨١ شده است.

این نمایش‌نامه، داستان ده سال از زندگی «ولفگانگ آمادئوس موزارت» و آهنگساز دربار «آنتونیو سالی یری» را روایت می‌کند که در حسد غرق می‌شود.

نمایش موزیکال «آمادئوس» به نویسندگى پیتر شفر با طراحى و کارگردانى جواد مولانیا و به‌صورت چهار زبانه فروردین و اردیبهشت در تالار حافظ روى صحنه مى‌رود، مایکل لانگرست نیز این اثر را همزمان در تئاتر نشنال شهر لندن با بازى آدام گیلن و لوسیان ساماتى روى صحنه خواهد برد.

حمید پورآذرى براى آمادئوس طراحى مى‌کند/ همکاری خانه فرهنگ و هنر مانا با جشنواره تئاتر تجربه

همکاری خانه فرهنگ و هنر مانا با جشنواره تئاتر تجربه

خانه فرهنگ و هنر مانا بعد از مشارکت در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ این روزها میزبان جشنواره تئاتر تجربه است.

خانه فرهنگ و هنر مانا با مدیریت ستاره اسکندری که به تازگی افتتاح شده بعد از میزبانی جشنواره تئاتر فجر؛ این روزها با جشنواره تئاتر تجربه برای اجرای دو اثر و حضور داوران برای مشورت در این مکان همراه شده است.

دو نمایش «این یک خیمه نیست» به نویسندگی و کارگردانی سارا شاهرودیان و پرفورمنس «+ کو ؟!» با طراحی و کارگردانی مجید گنجی تا 17 اسفند در این مجموعه اجرا خواهند داشت.

در نمایش «این یک خیمه نیست» مرشد حجت زینالی و حمید ذکیانی (به عنوان خیمه‌شب‌باز) حضور دارند و هر روز ساعت١٨:٣٠  میزبان علاقمندان خواهند بود. همچنین پرفورمنس «+ کو ؟!» با اجراگرانی نظیر هانیه نصیری، احسان صاحب الزمانی، راحله بهرامی، نگار نوراد، طهماسب مهدوی، اسماء اسدی‌زاده، بنفشه انصاری هر روز ساعت18:30 در کافه این مجموعه میزبان علاقمندان خواهد بود.

علاقه‌مندان برای دیدن برنامه‌ها و آثار پذیرفته شده در هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه، می‌توانند به خیابان وصال شیرازی، نرسیده به بلوار کشاورز، کوچه شاهد، پلاک 6، کافه خانه فرهنگ و هنر مانا مراجعه کنند.

هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه از ۷ تا ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ در دانشگاه تهران، مرکز تئاتر مولوی، مجموعه عمارت روبرو و خانه فرهنگ و هنر مانا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز