خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی:

نباید احساس شود قوای سه‌گانه کشور هیچ نگاهی به خدمت ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۰۸۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام تلاش مسئولان در دولت رشد و توسعه حوزه اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو بال توسعه اجتماعی کشور است.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی در نشستی با اهالی فرهنگ و هنر حاجی‌آباد اظهار داشت: امروز دشمنان نقطه تمرکز خود را براین قرار داده‌اند که امید را از جامعه ایرانی ریشه کن کنند. همانطور که رهبر انقلاب در ماه‌های اخیر روی آن تاکید دارند، افزایش و تقویت امید اجتماعی و تقابل با افسردگی در کشور است.

وی یکی از اهداف مهم دشمنان را القای روح نا امیدی در جامعه برشمرد و ابراز کرد: جامعه نا امید و کم تحرک نمی‌تواند هم در فضای اجتماعی فعال باشد و هم پشت نظام بایستد. ادبیات امام و رهبری نگاه به آینده، افزایش اعتماد، خودباوری، امید، و نشاط در جامعه است، اینها و آنچه در مجموعه نظام در این 4 دهه انقلاب اتفاق افتاده باید تقویت کرد.

وزیر ارشاد تاکید کرد: روح امید باید زنده نگه داشته شود، نباید این فضا احساس شود که در این نظام قوای سه گانه کشور هیچ نگاهی به خدمت ندارند چراکه این القا به نفع نظام نیست. نمی‌خواهیم بگوییم فساد و تبعیض وجود ندارد اما نباید نسبت به بخش‌هایی که به عنوان دستاوردهای این ملت محسوب می‌شود، کم‌توجهی صورت بگیرد.

وی، تناسب شهری و روستایی در حاجی آباد را مایه امید مردم دانست و یاد آور شد: مسئولان باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

وی به رشد فضای فرهنگی و هنری در کشور و استان هرمزگان طی 4 سال اخیر اشاره کرد و افزود: سال 90 در کشور 345 سالن سینما وجود داشت که این تعداد در سال 95 به 425 سالن افزایش یافت و سال‌جاری 126 سالن ساخته شده است. سال 90 برای ساخت سالن 300 میلیارد ریال و در سال 95 نیز مبلغ یک هزار و 650 میلیارد ریال برای ساخت سینما هزینه شد.

به گفته صالحی، تعداد بلیت‌هایی که سال 90 به فروش رسید 8 میلیون بوده که این تعداد در سال 95 به 25 میلیون بلیت فروش رسید.

وی درباره حوزه مطبوعات گفت: سال 90 تعداد روزنامه‌ها و نشریات کشور 3هزار و 245 نشریه و سال 95 تعداد نشریات به 7 هزار و 932 نشریه رسید و 2 برابر شد. 4 ساله اخیر تعداد نشریات درکشور نیز افزایش داشته و در استان هرمزگان فضای مطبوعات به لحاظ تعداد رشد بسیار خوبی را نشان می دهد.

صالحی درباره حوزه تئاتر نیز متذکر شد: تعداد نمایش‌ها سال 90 افزودن بر 4 هزار و 712 نمایش اجرا شد که این تعداد در 4 سال بعد به 6 هزارو 942 مورد رسید و همچنین تعداد تماشاگران از2.5 میلیون به 14.5 میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش 10 هزار کانون فرهنگی و هنری در طول 4ساله اخیر اضافه کرد: در سال 90 تعداد این کانون‌ها 13هزار و در سال 95 نیز 23 هزار کانون در کشور راه اندازی شد.

وزیر ارشاد، تعداد کتابخانه‌های عمومی در سال 90 را 2 هزار و 804 باب و در سال 95 این تعداد را 3 هزار و 364 در کشور اعلام کرد.

وی اضافه کرد: خوشحالم به نمایندگی از طرف رئیس‌جمهوری میزبان مردم حاجی‌آباد هستم و به سهم خودم تلاش می‌کنم نتایج این سفر را به گوش رئیس‌جمهور و اعضای دولت برسانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز