خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم تنگه ابوقریب مطرح شد؛

تنگه ابوقریب نماد وحدت ملی است/ فیلم با 5 میلیارد تومان ساخته شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۷۰۷

نشست پرسش و پاسخ فیلم «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی با حضور عوامل این فیلم شامگاه چهارشنبه (18 بهمن ماه) در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام توکلی (کارگردان فیلم تنگه ابوقریب) در نشست مطبوعاتی فیلم خود گفت: بزرگ‌ترین منبع برای بازسازی صحنه‌های جنگی مستندهایی است که در دسترس است. ما تکیه‌مان بیشتر به آن مستندها بود. ناخودآگاه دیدن فیلم‌های روز سینمای دنیا بر ذهن هر کارگردانی تأثیرگذار است اما من تلاش کردم تا فضای بومی جنگ‌مان حفظ شود و تکیه بر فیلم‌های مستند باشد. تحقیقاتی که برای این فیلم انجام شد، شامل دو بخش میدانی و مصاحبه بود.

وی ادامه داد: فیلم ما از یک آرامش شروع می‌شود و با التهاب به اتمام می‌رسد. دوربین در این فیلم تلاش داشت این روند را به خوبی نمایش دهد. ما برای نزدیک شدن به روایت مستند؛ نقش موسیقی را در «تنگه ابوقریب» کم کردیم.

سعید ملکان (تهیه‌کننده فیلم) نیز گفت: دو سال پیش با آقای توکلی موضوع بچه‌های گردان عمار را مطرح کردم و همراه با بچه‌های گردان، تحقیقات را انجام دادیم. این فیلم محصول یک تیم درجه یک و همراه بود که جایگزین هیچ کدام‌شان وجود ندارد. اعتمادی که آقای حسنی، مدیر موسسه اوج و آقای والی‌نژاد به ما داشتند، خیلی کمک بزرگی بود. انگیزه همه ما برای ساخت فیلم این بود که چنین فیلمی به درد امروز ما می‌خورد. این تنگه، می‌تواند نماد خیلی چیزها باشد که به عقیده من همان وحدت ملی است. امروز ما باید وحدت ملی‌مان را حفظ کنیم.

سعید ملکان درباره بودجه فیلم نیز گفت: بودجه این فیلم اندکی بیش از پنج میلیارد است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز