خبرگزاری کار ایران

پرویز شیخ طادی در نشست خبری فیلم «امپراطور جهنم»:

راجع به هر کلاه و عمامه‌ای فیلم می‌سازم/خیالتان راحت باشد چون فیلم بارها سانسور شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۲۹۳

نشست خبری فیلم «امپراطور جهنم» با حضور عوامل این فیلم در پردیس گالری ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی امپراطور جهنم، علی نصیریان (بازیگر فیلم) گفت: انتخاب من برای بازی در این فیلم براساس شخصیت و قصه بود. برای من اهمیت ندارد که یک فیلم سیاسی باشد یا نه، بلکه کلیت اصل و کاراکتر است که برایم اهمیت دارد.

وی ادامه داد: من از کار پژوهشی آقای شیخ‌ طادی لذت می‌برم. او درمورد مسائل روز کار نمی‌کند بلکه کارش نیاز به پژوهش دارد. او در ادامه تهدید شدنش به مرگ را به خاطر بازی در فیلم «شکارچی شنبه» تکذیب کرد.

پرویز شیخ طادی (کارگردان فیلم) نیز در ادامه نشست گفت: بعد از این فیلم ما یک کار دیگر هم خواهیم داشت. درواقع ما در ادامه «شکارچی شنبه» که درباره انحراف در جهان اسلام بود، کار کردیم و محصولش این فیلم شد. ما قرار است یک سه‌گانه داشته باشیم.

شیخ طادی گفت: ممکن است گاهی فکر کنید چرا سکانس‌ها خوب به هم نمی‌چسبند، این به دلیل سانسورهایی‌ست که اتفاق افتاده است. البته درنهایت این جواب شاید برایتان قانع کننده نباشد زیرا شما فیلمی را که می‌بینید، قضاوت می‌کنید.

وی ادامه داد: به من می‌گویند چرا فیلم سفارشی می‌سازی؟ درحالی که هیچ جایی وجود ندارد که سینمای استراتژیک را مهندسی کند و سفارش دهد. در واقع من هستم که سفارش می‌دهم و شش سال دنبال آن می‌دوم. من راجع به هر کلاه و عمامه‌ای فیلم می‌سازم. به هزاران مدیر باید توضیح دهم درباره کارم و درنهایت سعی می‌کنم هر طور که شده است کارم را ارائه دهم. از میان این صدها کارگردان حداقل اجازه دهید دو کارگردان از کشوررشان دفاع کنند. این فیلم و قسمت بعدی آن به شکل یک پیش‌بینی بود. کار فیلمساز نشان دادن اتفاقات روز نیست بلکه کارش این است که از آینده بگوید. متأسفانه تاخیری که در نمایش این فیلم اتفاق افتاد، باعث شد آن پیش‌بینی‌ها نشان داده نشود و در نهایت هم حذفش کردند.

خزایی (تهیه‌کننده فیلم) نیز در ادامه گفت: شش سال قبل فیلمنامه‌ای را آقای شیخ طادی به من ارائه کردند که قرار بود، به عنوان سریال با تلویزیون کار کنیم. بعد از چهار سال هیچ نهاد و سازمانی پاسخگوی ما نبود. به ما می‌گفتند مسائلی که شما مطرح می‌کنید خیلی حساس است و به صلاح نیست با توجه به مسائل دیپلماتیک؛ مطرح شود. من می گفتم گاهی یک هنرمند چیزی را می‌بیند که سیاستمداران نمی‌بینند. آقای شیخ‌ طادی به من می‌گفتند چرا باید آنقدر جان بکنیم تا یک کار استراتژیک بسازیم. اما در نهایت چند نفر شخصا از ما حمایت کردند. فیلمی که امروز در سالن سینما می‌بینید، فیلم واقعی «امپراطور جهنم» نیست. این فیلمی‌ست که ما می‌توانستیم نمایش‌اش دهیم و به نظرم کسانی که سال گذشته این فیلم را قربانی کردند، باید پاسخگو باشند. دوستان آسوده باشید که این فیلم به هیچکس برنمی‌خورد. مسائلی در مورد اتحادیه اروپا، آینده عربستان، نسل کشی و ... حذف شده است. آقای افروغ راحت باشید که این فیلم بارها سانسور شد و الان خنثی است. حالا هر روز مصاحبه کنید که چرا فیلم را به جشنواره راه دادند؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز