خبرگزاری کار ایران

پرویز شیخ طادی:

نگاه اجتماعی مردم در فیلم‌های موبایلی قابل بررسی است

کد خبر : ۴۸۸۵۶

هر جا استعداد و تخصص وجود داشته باشد می‌شود با هر دوربینی فیلم ساخت. مهم هنر است، نه ابزار.

ایلنا: پرویز شیخ طادی کارگردان سینما، معتقد است که در فیلم‌ها و عکس‌های موبایلی که آزادانه ثبت می‌شوند می‌توان دید که مردم چگونه فکر می‌کنند و نگاهشان به موضوعات اجتماعی چیست.

به گزارش ایلنا، ستاد خبری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، پرویز شیخ طادی کارگردان شناخته شده کشور، گفت: از آنجا که تلفن همراه وسیله خصوصی رسانه‌ای است و هیچ ممیزی بین تقاطع‌های ارتباطی آن وجود ندارد، آثاری که بوسیله آن تولید می‌شوند صراحت لهجه دارند و در بررسی مسائل اجتماعی قابل استناد هستند.

کارگردان "روزهای زندگی" با بیان این مطلب که از مجموعه آثاری که به یک جشنواره موبایلی می‌رسد می‌توان آمارهای مختلف و جالب توجهی را استخراج کرد، گفت: وقتی مردم آزادانه آثاری را خلق می‌کنند می‌توان نگاه اجتماعی شان را مورد بررسی قرار داد. حتی مسئولان می‌توانند از آن بهره خوبی ببرند و افکار و نظرات مردم را ارزیابی کنند.

شیخ طادی تصریح کرد: از دید من تلفن همراه در زمینه عکس و فیلم خیلی دقیق‌تر، مستندتر و صادقانه تر از ابزارهای دیگر است.

این استاد سینما ضمن تبریک به ایده پردازان جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، گفت: خود من در پشت صحنه‌ها، گزارش‌ها و سفرهایی که دارم از این ابزار استفاده می‌کنم و حتی به بسیاری از دانشجویانم توصیه می‌کنم که از این ابزار که در دسترس شان است برای ساخت فیلم هایشان استفاده کنند.

کارگردان "شکارچی شنبه" در ادامه به پیشرفته شدن دوربین‌های موبایل اشاره کرده و افزود: امروزه انواع ابزارهای ثبت تصویر و فیلمبرداری به هم نزدیک شده‌اند و می‌توان از هر یک از این ابزارها آثار قابل طرح تولید کرد.

این کارگردان سینما در پایان، تاکید کرد: هر جا استعداد و تخصص وجود داشته باشد می‌شود با هر دوربینی فیلم ساخت. مهم هنر است، نه ابزار.

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با موضوع عکس و فیلم موبایلی با دبیری فرجاد خوشبین از 3 تا 6 اردیبهشت در تهران و دیگر شهرهای کشور برگزار می شود. ارسال آثار برای این جشنواره از طریق سایت www.tfpf.mobi انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز