خبرگزاری کار ایران

اولین تجربه سینمایی فرید قدمی/کارگردانی که دنبال کار متوسط نیست

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۹۰۰

«فوتبالیست را بُکش» اولین تجربه‌ی سینمایی فرید قدمی است که فیلم‌نامه آن براساس رمان «مایا یا قصه‌ آپارتمانی در خیابان کریم‌خان» نوشته خود او که سال 88 نشر ققنوس منتشرش کرده، نوشته‌ شده. ماجرای فیلم هم درباره قتل فوتبالیست مشهوری در خانه‌اش است.

فرید قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره روند ساخت اولین فیلم سینمایی خود گفت: برنامه فعلی‌ام این است که مراحل پیش‌تولید و مجوز ساخت طوری پیش برود که در تیر ماه نهایتاً فیلمبرداری را شروع کنیم. بر مبنای طرح با چند تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار هم صحبت‌هایی کرده‌ام اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم. فعلاً در حال نهایی کردن متن فیلمنامه‌ایم و به‌هرحال در این مدت از پیشنهادات سرمایه‌گذاران و تهیه‌کننده‌ها هم استقبال می‌کنم.

این نویسنده و مترجم درباره عوامل فیلم نیز گفت: مسعود دلیری مدیر تولید و مجری طرح این فیلم خواهد بو، و مینا رحمتی نیز همکار و مشاور من در فیلمنامه است. بازیگرها تقریباً همه از چهره‌های شناخته‌شده و سوپراستارها هستند، اما پیش از نهایی شدن مذاکرات و قراردادها نامی از آن‌ها نمی‌برم. برای هر نقش دو تا سه کاندیدا دارم که با بعضی‌شان صحبت‌هایی داشته‌ام. خوشبختانه طرح فیلم آنقدری جذاب است که تا به‌حال مشکلی برای جلب همکاران نداشته‌ام.

او همچنین درباره مشکلاتی که در عرصه سینما وجود دارد نیز گفت: سینما اقتصاد بزرگی دارد و تأثیرگذارترین مدیوم اجتماعی به‌لحاظ کثرت و تنوع مخاطبانش است، بنابراین طبیعی است که سرمایه‌داران و سیاسیون پُررنگ‌تر از هرجایی در آن وارد می‌شوند، اما من کار متوسط انجام نمی‌دهم، اگر به‌هردلیلی در هر نقطه از مسیر کار، ببینم که مشکلات مانع از اجرای ایده‌هایم است کار ساخت این فیلم را متوقف می‌کنم. سینمای ایران، همان‌طور که ادبیات ایران، پرُ است از آثار متوسط و میان‌مایه. اگر قرار است کاری بنویسی یا بسازی که میان همان متوسط‌ها بروی، بهتر است اصلاً کاری نکنی. خیلی صریح بگویم: یا فیلمی درخشان و متفاوت خواهم ساخت، یا اجازه ساخت فیلمی متوسط را به نام خودم نمی‌دهم، حتا اگر فیلم در مرحله تدوین باشد.

رمان‌های «زن‌ها در زندگی من یا داف معبد دلفی»، «دومینانت یا مامان اون زنه رو که داره می‌دوئه می‌بینی؟» و «مایا یا قصه آپارتمانی در خیابان کریم‌خان» از آثار پیشین فرید قدمی در مقام نویسنده هستند. او همچنین در کارنامه‌اش تألیف دو کتاب نظری پیرامون ادبیات، نقاشی، فلسفه و سیاست را در کنار بیش از 30 ترجمه منتشرشده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز