خبرگزاری کار ایران

نمایشی از ذهن کنجکاو یک عکاس

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۷۰۹

نمایشگاه انفرادی عکس‌های نادر داوودی با عنوان «نادر داوودی با یک واو کمتر» جمعه 13 بهمن ماه در گالری ایوان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه آثاری در سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف از دوره‌های مختلف کاری داوودی به نمایش درآمده است و این مجموعه را می‌توان مروری بر 25 سال فعالیت این عکاس دانست.

بر روی دیوارهای گالری آثار منتنوعی دیده می‌شود که سوژه‌های مختلف را از دریچه دید عکاس به نمایش گذاشته‌اند. در بیشتر عکس‌ها انسان حضور دارد و اگر هم غایب باشد نشانه‌ای از وجود او مانند نمادهای تکنولوژی یا دست ساخته‌های انسان در آثار دیده می‌شود. بعضی از عکس‌ها بدون هیچ جلوه تصویری خاص، تنها نمایش دهنده یک فضا یا سوژه از دریچه نگاه عکاس هستند و بعضی دیگر با افزودن جلوه‌های گرافیکی یا تلفیق عکس‌ها، تصاویری جدید به وجود آورده‌اند.

داوودی درباره نمایشگاه جدید خود گفت: همان‌طور که از اسم نمایشگاه برمی‌آید، انگار که یک چیزی کم است. آنچه کم است، انسجام و تمرکز در مجموعه‌ای است که می‌بینید. همان که در ذهن  ناآرام و کنجکاو عکاس لانه کرده است. برای کسی که حالا چهارمین دهه‌ عمر عکاسی‌اش را پشت سر می‌گذارد، بدیهی است که برگشتن به عقب و انتخاب عکس همانقدر دشوار است که امیدوار بودن به فرا رسیدن روز موعود برای این کار.

این عکاس ادامه داد: عکاسی مستند، خبری، گزارشی و بعد مقداری تجربه برای دستکاری در واقعیت و تلاش برای مفهوم‌سازی به کمکِ عکس، همه قبل از آن که شغل یا منظور من در زندگی باشند، تجربه‌هایی هستند که در بعضی مواقع همه‌ هدف زندگی‌ام شده‌اند. به همین خاطر یک مجموعه عکس غیرمرتبط که تنها از طریق یک نفر به عنوان عکاس به هم متصل می‌شوند، بهترین توضیح برای این نمایشگاه است. تعدادی از آن‌ها خیلی قدیمی و مربوط به زمانی است که عکاسی وارد عصر دیجیتال نشده بود و تعدادی دیگر مربوط به همین اواخر هستند.

داوودی که پیش از این اعلام کرده بود این نمایشگاه آخرین نمایشگاه انفرادی او خواهد بود در این باره توضیح داد: این موضوع به آن معنا نیست که دیگر عکاسی نمی‌کنم. بلکه قصد دارم بیشتر تمرکز خود را روی کار روزنامه‌نگاری بگذارم و به همین دلیل فرصتی برای گردآوری نمایشگاه انفرادی نخواهم داشت.

گالری ایوان سهم خود از فروش آثار این نمایشگاه را به یک خیریه معتبر اهدا می‌کند. گالری ایوان در نمایشگاه‌های قبلی سهم خود از فروش آثار هنری را به خیریه‌های محک، ماموت، نیکان، کمک، دهش‌پور، انجمن حمایت از کودکان کار، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه و بنیاد کودک اهدا کرده بود. نمایشگاه "نادر داوودی با یک واو کمتر"  تا ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۶در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز