خبرگزاری کار ایران

علی اصغر مونسان:

میراث فرهنگی توانسته ۱۲ هزار میلیارد تومان به خود اختصاص دهد/به‌جای فله‌فروشی باید برندسازی کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۶۰۶

معاون رئیس جمهور گفت: امید که تا سال ۱۴۰۴ تعداد گردشگران ما به ۲۰ میلیون و صادرات ما به بیش از دو میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر مونسان، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فجر صنایع دستی که سه‌شنبه عصر (10 بهمن ماه) در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار شد، گفت: هنر مهم است و جایگاه رفیعی دارد. بخش صنعت نیز به امرار معاش کمک می‌کند و ما با بخشی مواجهیم که هر دوی این امور را دارد. بنابراین‌ صنایع دستی اهمیت بسزایی در جامعه دارد و هنر و هنرمند اگر می‌خواهد پویا باشد حتما باید دیده شود از طرف دیگر گردشگر به جایی سفر می‌کند که جاذبه‌های گردشگری داشته باشد بنابراین سازمان میراث فرهنگی موجب توزیع عادلانه ثروت است و در کنار جذب گردشگر شغل ایجاد می‌کند.

معاون رئیس جمهور افزود: شغل‌هایی که ما ایجاد می‌کنیم شغل‌های پایداری هستند؛ اما ما یکی از دو سازمانی هستیم که کمترین بودجه به آن اختصاص پیدا می‌کند. به نظرم مهمترین مأموریت ما این است که جایگاه بهتری در امر بهره‌گیری از بودجه به سازمان میراث فرهنگی اختصاص دهیم. البته در این بخش رشد قابل توجهی را در سال آینده داریم و در بخش اعتبارات هزینه‌ای رشد قابل توجهی داشتیم. ما در طرح اشتغال فراگیر نیز دومین دستگاهی هستیم که در ایجاد یک میلیون شغل قرار است، نقش بسزایی داشته باشیم و به نظر می‌رسد در سال آینده از نظر پولی مشکل چندانی نداریم.

وی همچنین بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی توانسته در طرح اشتغال روستایی یک و نیم میلیارد دلار از صندوق اعتباری دولت و برابر این مبلغ از بانک‌های عامل به خود اختصاص دهد. به عبارتی مبلغِ 2400‌ میلیارد تومان از 12 هزار‌ میلیارد تومان طرح به این دو حوزه اختصاص یافته است که می‌تواند به رشد صنایع‌دستی و گردشگری کمک کند. 

وی اضافه کرد: ما در شش ماه نخست امسال ۱۵۵ میلیون دلار صادرات رسمی و برابر با همین میزان صادرات چمدانی داشته‌ایم. امید که تا سال ۱۴۰۴ تعداد گردشگران ما به ۲۰ میلیون و صادرات ما به بیش از دو میلیارد دلار برسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: ما باید با جای انداختن برندسازی و عملی کردن آن دست از فله‌فروشی برداریم. ما باید بتوانیم بازار را تشخیص بدهیم و با این امر، قیمت تمام شده را کاهش دهیم. ما باید بتوانیم بحث بازاریابی و فروش را ارتقا دهیم و با استفاده از فضای مجازی، استارت آپ‌ها و شرکت‌های نو پا به کارمان سرعت بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز