خبرگزاری کار ایران

بهمن نامور مطلق:

۴۰ هزار نفر را شاغل کرده‌ایم/ رشد ۷۰ درصدی صادرات در ۹ ماه

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۶۰۰

معاون صنایع دستی گفت: طرح حمایت از هنرمندان و صنعتگران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در انتظار جلب نظر مجلس خبرگان است. با نهایی و اجرایی شدن طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع‌دستی وارد عصر تازه‌ای از این حوزه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه دومین جشنواره فجر صنایع دستی در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان در روز سه‌شنبه (10 بهمن ماه) برگزار شد. 

بهمن نامور مطلق (معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی) گفت: ما تا جشنواره‌های مطلوب و ایده‌آل فاصله زیادی داریم اما گام‌ها بلند برداشته می‌شوند.

وی برگزاری جشنواره فجر صنایع دستی را یکی از آورده‌های دولت یازدهم دانست و افزود: برگزاری جشنواره فجر صنایع دستی گفتمان‌سازی می‌کند و به ما فرصت می‌دهد که سلیقه‌شناسی کنیم و با نظرات زیبایی‌شناسانه هنرمندان آشنا شویم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: جشنواره فجر صنایع دستی همچون سایر جشنواره‌ها الگوسازی می‌کند و یکی از مشخصات اسطوره تکثیرپذیری است. یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره وضعیت‌شناسی است. ما هم‌نشینی سنت و مدرن را در جشنواره فجر صنایع دستی می‌بینیم.

نامور مطلق ادامه داد: ما در عرصه جهانی رتبه نخست شهرهای جهانی را از آن خودمان کردیم و نخستین روستای جهانی را در کلپورگان ثبت کردیم. ما صادراتمان در ۹ ماه اخیر۷۰ درصد رشد داشته است. در عرصه اشتغال‌زایی نیز با همین سرمایه خودمان۴۰ هزار نفر را شاغل کردیم.

وی افزود: امروز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فرش گرفتیم و ۴۰ درصد رشد بازاریابی داخلی داشتیم؛ البته این وضعیت مطلوب نیست زیرا باید پاسخگوی هنرمندان تازه وارد باشیم. هم‌اکنون دو خانه دانش بنیان راه‌اندازی شده‌اند و فضای تازه‌ای برای شکوفا کردن استعدادهای موجود می‌خواهیم.

معاون صنایع دستی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تحقیقاتی توسط یکی از موسسات بین‌المللی شده که رشد خوبی را برای صنایع دستی ایران دیده است و گفته وقتی تحریم‌ها لغو شود، صنایع دستی ایران در سراسر دنیا رشد می‌کند.

وی در پایان اعلام کرد: طرح حمایت از هنرمندان و صنعتگران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و در انتظار جلب نظر مجلس خبرگان است. با نهایی و اجرایی شدن طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی وارد عصر تازه‌ای از این حوزه می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز