خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به ایلنا خبر داد:

عراق و افغانستان مشتری‌های پرطرفدار صنایع دستی ایران

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۰۳۷

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عراق، افغانستان و کشورهای همسایه شمالی را مشتری‌های پرطرفدار صنایع دستی ایران اعلام کرد.

بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره توسعه صادرات محصولات صنایع دستی گفت: با توجه به اینکه سلایق کشورهای مختلف متفاوت است، تقریبا می‌توان گفت از اکثر محصولات استقبال شده اما این استقبال متفاوت بوده است.

او با اشاره به اینکه کشورهای همسایه بیشتر از محصولات صنایع دستی با کارکرد مصرفی استقبال کردند، گفت: کشورهایی مانند عراق از محصولاتی مانند سفال، شیشه و محصولات با کارکرد مصرفی استقبال کردند، اما کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر از کالاهای تزئینی استقبال می‌کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی افزود: عراق، افغانستان و کشورهای همسایه شمالی بیشترین خرید از محصولات صنایع دستی ما را دارند. بعد از آنها کشورهای اروپایی، امریکایی و آسیای شرقی از مشتریان صنایع دستی  ایران هستند.

مطلق به رشد فروش محصولات اشاره کرد و گفت: فروش محصولات صنایع دستی در دولت یازدهم سالانه بیش از 20 درصد رشد داشته و سال گذشته نیز این رشد به حدود 35 درصد رسیده است. پیش‌بینی می‌شود این روند در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز