خبرگزاری کار ایران

دفتر موسیقی فراخوان داد؛

کارشناسان پیشنهاداتشان درباره شیوه‌نامه جشنواره موسیقی ارائه کنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۴۳۵

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهالی موسیقی دعوت کرد پیش از تصویب نهایی شیوه‌نامه برگزاری جشنواره موسیقی فجر، پیشنهادات‌شان را تا 25 بهمن به این دفتر ارسال کنند.

به گزارش ایلنا، شیوه‌نامه پیشنهادی دفتر موسیقی برای برگزاری «جشنواره موسیقی فجر» اواسط اردیبهشت ماه امسال توسط گروهی از منتقدان اصلاح و به این دفتر ارسال شد تا پس از بررسی، تصویب و به اجرا درآید. اما پس از گذشت 9 ماه از این اتفاق، دفتر موسیقی امروز (دوشنبه 9 بهمن) با انتشار متنی از کارشناسان و اهالی موسیقی دعوت کرده تا پیشنهادات‌شان را به این دفتر ارسال کنند.

در متن دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: «با احترام بدین وسیله از تمامی افراد حقیقی و حقوقی، هنرمندان، متخصصین و فعالان عرصه ی موسیقی کشور دعوت می‌شود؛ با عنایت به اینکه تدوین و تصویب شیوه‌نامه برگزاری "جشنواره موسیقی فجر" مراحل نهایی خود را سپری می‌کند؛ هرگونه پیشنهاد و نظر کارشناسی خود را حداکثر تا تاریخ٩٦/١١/٢٥ کتباً به این دفتر، ارسال نمایند.»

اوایل بهمن 1395 و پیش از آغاز سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر، جلسه مشترک فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی) با جمعی از منتقدان جشنواره موسیقی فجر با دستور علی مرادخانی معاون وقت امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در آن جلسه ضمن بحث درباره ایرادهای جشنواره موسیقی فجر، قرار شد اساسنامه و شیوه‌نامه‌ای برای جشنواره موسیقی فجر تهیه شود تا مدیران جشنواره در دوره‌های مختلف به وحدت رویه برسند و از هرگونه تصمیم‌گیری سلیقه‌ای جلوگیری شود.

اسفند سال 95 دفتر موسیقی طبق قراری که با منتقدان گذاشته بود؛ پیش‌نویس اساسنامه‌ای را برای گروه منتقدان ارسال کرد. این پیش‌نویس در گروه متنقدان به بحث گذاشته شد. بعد از جمع‌بندی‌ نظرات مختلف، در نهایت هیئتی از میان گروه منتقدان شکل گرفت تا به تدوین نهایی اساسنامه جشنواره موسیقی فجر بپردازد.

بالاخره پس از کش و قوس‌ها و تبادل نظرهای فراوان میان بسیاری از اهالی موسیقی، اساسنامه جشنواره موسیقی فجر تدوین و حاصل کار گروه منتقدان اواسط اردیبهشت امسال به دفتر موسیقی ارسال شد.

حدود هشت ماه بعد از این ماجرا و به دنبال اینکه خبری از شیوه‌نامه برگزاری «جشنواره موسیقی فجر» نشد منتقدان نامه‌ای سرگشاده را خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کردند. نمایندگان منتقدان و هیات منتخب تهیه و تدوین اساسنامه جشنواره موسیقی فجر، در این نامه که 2 دی منتشر شد نسبت به حضور چندین باره «مدیرعامل خانه موسیقی ایران» به عنوان مدیر «جشنواره موسیقی فجر» اعتراض کرده و خواستار پاسخگویی و پایندی وزارت ارشاد به وعده‌های سال گذشته مسئولان در خصوص اساسنامه جشنواره موسیقی فجر و انجام آن شدند.

حال یک‌سال از برگزاری اولین جلسه جمعی از منتقدان جشنواره موسیقی فجر با مدیرکل دفتر موسیقی می‌گذرد؛ هر چند یک سال زمان زیادی برای بررسی شیوه‌نامه جشنواره موسیقی فجر محسوب می‌شود اما امید می‌رود با آمدن سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این روند به زودی مشخص شود تا دوره بعدی جشنواره بر اساس یک شیوه‌نامه مشخص برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز