خبرگزاری کار ایران

در برنامه دو قدم تا سیمرغ مطرح شد؛

آرزوی سیمرغ جشنواره برای کی‌مرام/اهمیت منتقدان و خبرنگاران برای هومن سیدی

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۷۹۲

فیلم‌های "امیر" به کارگردانی نیما اقلیما و "مغزهای کوچک زنگ‌زده" به کارگردانی هومن سیدی، شامگاه جمعه 7 بهمن در برنامه دو قدم تا سیمرغ معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، نیما اقلیما (کارگردان فیلم امیر) درباره روند ساخت این فیلم و  اینکه آیا تمرینات ویژه‌ای پیش از فیلمبرداری اثر انجام شده است یا نه، عنوان کرد: ما مجبور بودیم روند تمرینات را مدیریت کنیم. بازیگران همچون نوازندگان ارکستر باید یک ساز را بنوازند. اما هارمونی و هماهنگی موسیقی مهم است. در بازیگری نیز هرچه حس‌ها و موقعیت‌های نمایشی نزدیک به هم شود، بهتر است. برای مثال عصبانیت باید خود باشد نه دراماتیک و نیاز به بازتولید رفتار داشته باشیم. فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی را با هم دیدیم تا تعریف یکسانی از بازی داشته باشیم. 

این کارگردان درباره معیارهای انتخاب بازیگرانش بیان کرد: همه بازیگران هوشمندانه کار کردند. هادی کاظمی یکی از باهوش‌ترین بازیگرانی است که من دیده‌ام. با اینکه دیر به پروژه اضافه شد و بازی نقش سختی را برعهده داشت، تمرینات را دید و به مرور به این نقش رسید. نقش او خیلی لب مرز بود. نقشی جدی که در موقعیت‌های طنز هم قرار می‌گرفت و اگر تیپیکال می‌شد به فیلم ضربه می‌زد. اما او بسیار هوشمندانه آن را ایفا کرد. آقای مهدی عامل هاشمی نیز از بازیگران قدیمی استان خراسان هستند و به دلیل شناختام نسبت به توانایی‌هایشان ادای دینی به ایشان داشتم. ما ظرفیت زیادی در شهرستان از نظر بازیگر داریم که باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به حضور میلاد کی‌مرام در این فیلم گفت: این اتفاق، یکی از محبت‌های میلاد کی‌مرام به من بود. یکسال پیش به طور اتفاقی با او آشنا شدم و به من لطف کرد و حتی بیش از من برای فیلم زحمت کشید.

اقلیما درباره هزینه‌های تولید این فیلم گفت: حدود 500 میلیون تومان برای فیلم هزینه کردیم و بیش حدود 200 میلیون تومان هم برای دستمزد بازیگران چهره پرداخت کردیم. امیدوارم مردم فیلم را دوست داشته باشند و همین که به کیفیت لحظه دیدن این فیلم کمکی کرده باشد برایم کافی است.

او در پاسخ به اینکه اگر یک سیمرغ در اختیار داشته باشد، آن را به چه کسی اهدا می‌کند، گفت: سینما امری فردی نیست. من شانس داشتن عوامل خیلی خوبی را در این فیلم داشته‌ام اما امیدوارم این اتفاق برای میلاد کی مرام بیفتد. 

 در ادامه  این برنامه، فیلم مغزهای کوچک زنگ زده معرفی شد و هومن سیدی گفت: اینکه این شیوه فیلمسازی من موفق است یا نه، نمی‌دانم اما سعی می‌کنم فیلمی بسازم که تماشاگر از آن لذت ببرد. 

سیدی با بیان اینکه «مغزهای کوچک زنگ زده» فیلم گرانی است، عنوان کرد: حدود سه ماه ساخت دکور طول کشید. محسن نصراللهی طراح صحنه بود و به جز آن، فیلمبرداری سختی را پشت سر گذاشتیم که پیمان شایانفر زحمت آن را با دو دوربین روی دست انجام داد. تدوین هم بخش سختی بود که مهدی سعدی و من با یکدیگر انجام دادیم.

کارگردان «خشم و هیاهو» درباره شرایط تولید «مغزهای کوچک زنگ زده» بیان کرد: فیلمبرداری این کار 70 جلسه طول کشید. اما پیش‌تولید سنگینی از نظر تمرین و ساخت داشتیم. همچنین باید بگویم اگر آقای سعدی نبودند، قطعا کار با این حال خوب پیش نمی‌رفت. چراکه پیش آمد من در طول کار سفر رفتم و آقای سعدی نرفتند.

سیدی نیز با اشاره به اینکه اولین نمایش ما عصر روز اول جشنواره در سینما فرهنگ خواهد بود، ادامه داد: این اضطراب همیشه وجود دارد. اینکه فیلم از نظر تماشاگر خوب باشد یا بد مسئولیت زیادی دارد. این فیلم همراه با تخیل اما بر مبنای تحقیق اجتماعی نوشته شده است. البته آنقدر خیالی نیست که برای بیننده سوال ایجاد شود که این رویدادها در کجا جریان می‌یابد. در واقع بعد از فیلم «سیزده» نزدیکترین فیلم من به واقعیت اجتماعی است. 

کارگردان «سیزده» خاطرنشان کرد: شعر و موسیقی فیلم بعد از مدت طولانی از پیش تولید تا چند وقت پیش طول کشید و آن ترانه خاص بعد از تیتراژ پایانی پخش می‌شود. 

او با اشاره به اینکه در هر فیلم خود اضطراب دارد، افزود: این استرس اکنون نسبت به فیلم اولم بیشتر هم شده است. در «خشم و هیاهو» تجربه فیلمسازی برایم مهم بود. هزینه زیادی بابت این فیلم شده، توقعات بیشتر شده است و خودم هم فیلم را با کارهای قبلی ام مقایسه می کنم. همه اینها مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. امیدوارم مردم نیز از دیدن فیلم لذت ببرند. مردم، منتقدان، خبرنگاران محترم و اهالی سینما برای من مخاطبان مهمی هستند. 

او در پاسخ به این سوال که اگر یک سیمرغ در اختیار داشته باشد به چه کسی اهدا خواهد کرد، گفت: ترجیح می‌دهم سیمرغ بازیگری به فیلم داده شود. زیرا تعداد بازیگران جوان فیلم زیاد است و برای من دیده شدن این بخش مهم است و می‌تواند مسیر را برای آنها هموارتر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز