خبرگزاری کار ایران

کشف محوطه‌های پارینه سنگی در خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۴۸۳

سرپرست هیأت بررسی، شناسایی نجات بخشی مسیر آزادراه کرمان- بندرعباس ازجمله نخستین دستاورد‌های این طرح را کشف محوطه‌های پارینه سنگی در نزدیک‌ترین پسکرانه‌های خلیج فارس اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، سلمان انجم روز (سرپرست هیأت باستان‌شناسی) با اعلام این خبر گفت: بررسی باستان‌شناسی مسیر آزادراه کرمان- بندرعباس (محدوده استان هرمزگان) با اهداف شناسایی، مطالعه و حفاظت آثار و محوطه‌های موجود در مسیر پیشنهادی این آزادراه آغاز شد.

او افزود: بررسی یادشده اطلاعات لازم را برای برنامه‌ریزی در زمینه اجرای طرح آزادراه و همچنین انجام مطالعات باستان‌شناسی آتی در منطقه فراهم می‌کند.

این باستان‌شناس اظهار داشت: در نتیجه این بررسی می‌توان برنامه‌ریزی‌های جامعی برای انجام برنامه‌های عمرانی و حفظ میراث فرهنگی انجام داد.

 به گفته انجم روز، با شناسایی آثار و محوطه‌های موجود در منطقه، افزون بر حفاظت از آن‌ها می‌توان در زمینه شناخت وضعیت فرهنگی منطقه در دوره‌های مختلف آن به اطلاعات مهمی دست یافت.

او افزود: محدوده بررسی در استان هرمزگان در برگیرنده مسیری به طول ۱۳۰ کیلومتر است که جمعا با عرض ۲ کیلومتری پیشنهاد شده از سوی پژوهشکده باستان‌شناسی، شامل محدوده‌ای به وسعت ۲۶۰ کیلومتر مربع می‌شود که به صورت فشرده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این باستان‌شناس، ازجمله نخستین دستاورد‌های این بررسی، شناسایی را کشف محوطه‌های پارینه سنگی در نزدیک‌ترین پسکرانه‌های خلیج فارس دانست.

برنامه بررسی نجات بخشی مسیر آزاد راه کرمان بندر عباس محدوده استان هرمزگان با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز