خبرگزاری کار ایران

مجله تهران ویژهٔ «آقاتختى» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۸۲۷

مجله تهران، به مدیرمسئولى احسان میراب‌زاده با گستره سراسرى به زودی منتشر مى‌شود.

به گزارش ایلنا، شماره ى دى ماه مجله تهران با مفهوم «آقاتختى» اسم نیست «فرهنگ» است، روز هفدهم دى منتشر مى‌شود. در این شماره از مجله تهران، گفتگوهائى با حاج محمدرضا طالقانى رئیس اسبق فدراسیون کشتى و سرپرست فدراسیون ورزش‌هاى پهلوانى، ابوالفضل حسین‌پور رفیق جهان پهلوان تختى، حسین ملاقاسمى از پیشکسوتان کشتى و هادى عامل مفسر کشتى منتشرشده است.

همچنین، على دائى و حسن روشن در یادداشت‌هایى اختصاصى به زندگى تختى پرداخته‌اند. خاطره‌اى از الکساندر مدود، حریف تختى در بازدید چندسال اخیرش از ایران و داستان نصب مجسمه تحتى در آکادمى کشتى آمریکا (مهرماه امسال) را هم مى‌توانید در این شماره بخوانید.

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگى و اجتماعى شوراى اسلامى شهر تهران در گفتگوئى از پیشنهاد نامگذارى ١٧ دى سالروز درگذشت جهان پهلوان تختى به نام «روز ورزش تهران» و بررسى این موضوع در این کمیسیون و نیز پیشنهاد مطرح کردن «آقاتختى» به عنوان یک نماد براى شهر تهران سخن به میان آورده است.

همچنین حرف‌هاى منتشرنشده‌اى از مرحوم شاه حسینى نخستین رئیس سازمان تربیت بدنى پس از انقلاب درباره فعالیت‌های سیاسی تختی و ارجاعاتی به کتاب خاطرات ایشان که با نام «هفتاد سال پایداری» در سال ۱۳۹۴ به چاپ رسیده است از زبان حق‌شناس در این مصاحبه، براى نخستین بار روایت شده است.

سیدرضا صالحى امیرى قائم مقام شهردار و معاون اجتماعى و فرهنگى شهر تهران نیز در گفتگوئى اختصاصی به زاویه دیگرى از زندگى جهان پهلوان تختى پرداخته است.

همچنین محمدرضائى رئیس سازمان ورزش شهردارى تهران علاوه بر ضرورت فرهنگسازى حول محور شخصیت مرحوم تختى گزارشى از فعالیت‌هاى ٨ ماهه این سازمان را براى رونق ورزش همگانى در تهران ارائه کرده است.

گفتگو با سیدمصطفى هاشمى طبا و یادداشت‌ها و دیدگاه‌هاى برخى دیگر از اعضاى شوراى شهر تهران درباره تختى از دیگر بخش‌هاى این شماره مجله تهران است.

مجله تهران، به مدیرمسئولى احسان میراب‌زاده و با گستره سراسرى منتشر مى‌شود و این شماره، به مناسبت زادگاه «آقاتختى» که محله خانى آباد است به بچه‌هاى خانى آباد تقدیم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز