خبرگزاری کار ایران

همکاری علی رهبری با ارکستر فیلارمونیک اسلوواکی

کد خبر : ۵۷۶۴۷۲

سی و هشتمین فصل هنری همکاری علی رهبری با ارکستر فیلارمونیک اسلوواکی با برگزاری کنسرت در براتیسلاوا آغاز می‌شود.

 گزارش ایلنا، علی رهبری برای سی و هشتمین فصل هنری، ارکستر فیلارمونیک اسلواکی را در سالن طلایی شهر براتیسلاوا روی صحنه می‌برد.

سولیست این کنسرت خانم «یون هی کیم» نوازنده ویولن است. وی نوازنده جوان اتریشی- کره‌ای تبار است که رسانه‌های بین‌المللی از او به عنوان یکی از نوابغ ویولون یاد می‌کنند. او در سن ۵ سالگی برای اولین بار در کشور مجارستان با ارکستر سمفونیک روی صحنه رفت.

یون هی کیم که در کارنامه‌اش موفقیت در چندین مسابقه جهانی در اتریش، ایتالیا و کره جنوبی را دارد، در سال ۱۳۹۳  به دعوت علی رهبری کنسرت‌هایی را با ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا اجرا کرده است. این هنرمند جوان تاکنون با ده‌ها ارکستر مشهور ازجمله  کی بی اس سئول، رویال فیلارمونیک لندن، فیلارمونیک پراگ، فیلارمونیک مونت کارلو و فیلارمونیک اشتوتگارت اجرا داشته است.

پس از رهبری ارکستر دولتی آنتالیا که در روز جمعه اول دی‌ماه وبا همراهی نوازنده اتریشی فلوت،  مارتین کوفلر برگزار شد، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲  دی‌ماه علی رهبری با اجرای کنسرتو ویولن خاچاطوریان و سمفونی فانتاستیک برلیوز با ارکستر فیل‌هارمونیک اسلواکی در براتیسلاوا روی صحنه خواهد رفت.

سمفونی فانتاستیک اثر هکتور برلیوز آهنگساز مشهور فرانسوی، از زیبا‌ترین و مشکل‌ترین آثار موسیقی کلاسیک به شمار می‌رود. نخستین اجرای سمفونی فانتاستیک در دسامبر 1830 و زمانی که برلیوز 26 سال داشت؛ در کنسرواتوار پاریس روی صحنه رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز