خبرگزاری کار ایران

با حضور موسیقیدان‌هایی چون نادر مشایخی؛

کارنامه هنری هرمز فرهت بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۶۶۷

کارنامه هنری هرمز فرهت موسیقیدان و آهنگساز کشورمان که سال‌ها نیز ریاست دانشکده موسیقی دوبلین را برعهده داشته در فرهنگسرای ارسباران بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، فعالیت‌های هرمز فرهت با حضور نادر مشایخی، آروین صداقت کیش، کارن کیهانی، حسین قنبری و علی عظیمی‌نژادان شنبه ۹ دی ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران بررسی می‌شود.

در سومین نشست از سلسله نشست‌های نقد و بررسی آهنگسازان معاصر ایران علی عظیمی نژادان (کار‌شناس مجری برنامه) درباره زندگی هنری و دوره‌های مختلف آهنگسازی و پژوهشی هرمز فرهت سخن خواهد گفت. حسین قنبری (آهنگساز و پژوهشگر موسیقی و فرهنگ) نیز به صورت اختصاصی درباره قطعه «پیانویی توکاتا» ساخته فرهت سخنرانی می‌کند.

همچنین نادر مشایخی (آهنگساز و رهبر ارکستر) ، آروین صداقت‌کیش (پژوهشگر موسیقی و آهنگساز) و کارن کیهانی (آهنگساز و پژوهشگر و نوازنده سنتور) ویژگی‌های مختلف آثار و آراء فرهت را مورد بررسی قرار می‌دهند.

پخش کلیپ از ساخته‌های آهنگسازی و مصاحبه‌های صوتی و تصویری فرهت بخش دیگر نشست است.

هرمز فرهت متولد سال ۱۳۰۷ در تهران است. وی دارای لیسانس آهنگسازی از دانشگاه کالیفرنیا، فوق لیسانس آهنگسازی از دانشگاه میلز و دکترای آهنگسازی و اتنوموزیکولوژی از دانشگاه کالیفرنیا است. وی رساله دکترای خود را در رشته اتنوموزیکولوژی «دستگاه در موسیقی ایرانی» ارائه کرد که یکی از معتبر‌ترین نوشته‌ها در زمینه موسیقی دستگاهی در ایران و غرب به شمار می‌رود و برای اولین بار به همت مهدی‌ پورمحمد به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

فرهت سال‌ها در دانشگاه تهران استاد موسیقی و مدیرگروه موسیقی بود. وی از سال ۱۳۵۸ تاکنون در جمهوری ایرلند به سرمی‌برد و در سال‌های ۱۹۸۲-۱۹۹۵ رییس دپارتمان موسیقی دانشگاه ترینیتی دوبلین بود.

کوارتت‌های زهی ۱و۲و۳و۴و۵و۶ راپسودی مازندرانی، کنسرتو برای کلارینت و ارکس‌تر، سوییت گالانته، سیمفونیا، کنسرتانت، قطعه پیانویی توکاتا، دیورتیمنتو برای چهار ساکسیفون و موسیقی فیلم‌های گاو، آقای هالو و پستچی و دایره مینا (از ساخته‌های داریوش مهرجویی)، آرامش در حضور دیگران از فعالیت‌های هنر ی فرهت به شمارمی‌رود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعی، بالا‌تر ازسیدخندان، خ جلفا مراجعه یا با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز