خبرگزاری کار ایران

"اینتر ارکستر تهران" از مرداد فعالیش را از سر می‌گیرد/مشایخی آثار باخ و اشعار ایرانی را با موسیقی مدرن رهبری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۲۲۲

"اینتر ارکستر تهران" فعالیت‌های دوباره‌اش را به رهبری نادر مشایخی از مرداد امسال از سر می‌گیرد و طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است هر ماه یک کنسرت را روی صحنه ببرد.

نادر مشایخی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ ضمن اعلام این خبر گفت: برنامه‌ای برای "اینتر ارکستر تهران" در مرداد ماه امسال به اجرا درخواهد آمد. بعد از ماه رمضان ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به‌طور مرتب هر ماه یک کنسرت را روی صحنه ببریم. ما در مرداد ماه اجرایی از موسیقی باخ و موسیقی تلفیقی را اجرا خواهیم کرد.

رهبر "اینتر ارکستر تهران" در ادامه افزود: ما می‌خواهیم ببینیم چگونه باخ با مذهب پیشرفته است و شعرای ایرانی با مذهب چگونه پیشرفته‌اند. قصد داریم این دو را با هم مقایسه کنیم. در واقع می‌خواهیم ببینیم ما با امکاناتی که در موسیقی داریم چه نوع از عواطف را می‌تونیم به مخاطبان‌مان انتقال بدهیم.

وی همچنین عنوان کرد: در واقع در کنسرت بعدی "اینتر ارکستر تهران" یک بخش به اجرای آثار باخ اختصاص دارد که با همان نگاه خاصی که به آن اشاره کردم آثار باخ را به اجرا درمی‌آوریم.

 نادر مشایخی درباره بخشی که قرار است با استفاده از اشعار ایرانی و موسیقی مدرن برگزار شود نیز گفت: در بخش دیگر کنسرت مرداد ماه "اینتر ارکستر تهران" نیز ما موسیقی مدرن را با استفاده از اشعار ایرانی به اجرا درمی‌آوریم. به هر حال موسیقی مدرن به دلیل امکاناتی که دارد، می‌تواند ظرافت‌های شعر ایرانی به اجرا دربیاورد؛ من ما چنین تجربه‌ای را روی صحنه نشان خواهیم داد.

"اینتر ارکستر تهران" اولین کنسرت خود را به رهبری نادر مشایخی دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ در تالار آسمان فرهنگستان هنر برگزار کرد. در اجرای افتتاحیه این ارکستر قطعاتی از آروو پرت آهنگساز معاصر اهل استونی، ژان باتیست لولی، آهنگساز باروک فرانسوی، یوهان سباستین باخ با خوانندگی بهرنگ شگرف کار و نوازنده ابوا، سیما تاجیک اجرا شد. همچنین دو قطعه از ساخته‌های نادر مشایخی با همکاری سولیست مهمان از کشور اتریش (رنالد دپه نوازنده کلارینت و ساکسیفون) در این کنسرت به اجرا درآمد.

مشایخی در کنسرت افتتاحیه "اینتر ارکستر تهران" عنوان کرده بود: به‌طور معمول در کنسرت‌های سمفونیک تنها قطعاتی از چند دوره مختلف نواخته می‌شود ولی ما می‌خواهیم در هر اجرا رپرتوار جدیدی را جدای از اجرای قطعات خلق کنیم و به مخاطب عرضه کنیم تا با خود به همراه ببرد. رپرتوار اجرایی اینتر ارکستر به تمام نوازندگان و همچنین به مخاطبانی که در سالن حضور دارند بستگی دارد و رپرتواری است که باید خود را با آنها وفق دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز