خبرگزاری کار ایران

خاطرات شهریار قنبری از فرهاد مهراد کتاب شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۶۳۲

کتاب «فرهاد و دوستان» منتشر شد. این اثر برای نخستین‌بار به صورت اختصاصی کارنامه‌ فرهاد مهراد، آوازخوان سرشناس و محبوب را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش ایلنا، کتاب «فرهاد و دوستان» که به قلم حامد احمدی نوشته شده، روایتی تازه از زندگی هنری فرهاد است. کتاب در سه بخش به نام‌های «فرهاد در نمای باز»، «فرهاد در نمای بسته» و «فرهاد در نمای عمومی» فعالیت هنری این هنرمند در پیش و پس از انقلاب را مرور و روایت کرده است. در بخشی از این کتاب که به فعالیت‌های فرهاد در دوران اوج‌اش اختصاص دارد، شهیار قنبری که به عنوان شاعر در ترانه‌هایی چون مرد تنها، جمعه، هفته خاکستری و … با فرهاد همکاری داشته، خاطرات گفته نشده‌ای از آن دوران را روایت کرده که به طور اختصاصی و ویژه در اختیار این کتاب قرار گرفته است.

در فصل «علامت سوال فرهاد» می‌خوانیم: « تهران. زمستان ۱۳۵۷. حکومت نظامی تهران. قلهک. خانه‌ اسفندیار منفردزاده. به جایی پا می‌گذاریم که دوستان، همان گروه درخشان، شهیار شاعر، منفردزاده‌ی آهنگ‌ساز و فرهاد آوازخوان دور هم جمع شده‌اند. هم‌کاری تازه‌ای در کار نیست. ضلع‌های آن مثلث که ژورنالیست‌ها طلایی خطاب‌ش می‌کردند، رو در رو، مشغول بحث و جدل و گله هستند. شهیار قنبری آن شب ِ بی‌واژه و نت و آواز را برای‌مان روایت می‌کند. شب تلخی بود. برای این‌که سر هم فریاد می‌زدیم. تا ساعت پنج صبح. فرهاد می‌گفت چرا به من نگفتید پس پشت آن ترانه‌ها چه فکری بود؟ حق من بود که بدانم. شاید اگر می‌فهمیدم، تصمیم دیگری می‌گرفتم. من اما تعجب کرده بودم که چه‌طور چنین چیزی را مطرح می‌کند.»

در بخش آلبوم تصویری کتاب فرهاد و دوستان به جز تصاویری از صفحه‌ها و کاور آلبوم‌های فرهاد، عکس‌هایی اختصاصی از سالن‌هایی که این آوازخوان در آن‌ها زمانی کنسرت برگزار کرده، منتشر شده است. کتاب «فرهاد و دوستان» منتشر شد. این اثر برای نخستین‌بار به صورت اختصاصی کارنامه‌ فرهاد مهراد، آوازخوان سرشناس و محبوب، را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب که به قلم حامد احمدی نوشته شده، روایتی تازه از زندگی هنری فرهاد است. کتاب در سه بخش به نام‌های «فرهاد در نمای باز»، «فرهاد در نمای بسته» و «فرهاد در نمای عمومی» فعالیت هنری این هنرمند در پیش و پس از انقلاب را مرور و روایت کرده است. در بخشی از این کتاب که به فعالیت‌های فرهاد در دوران اوج‌اش اختصاص دارد، شهیار قنبری که به عنوان شاعر در ترانه‌هایی چون مرد تنها، جمعه، هفته خاکستری و … با فرهاد همکاری داشته، خاطرات گفته نشده‌ای از آن دوران را روایت کرده که به طور اختصاصی و ویژه در اختیار این کتاب قرار گرفته است.

در فصل «علامت سوال فرهاد» می‌خوانیم: « تهران. زمستان ۱۳۵۷. حکومت نظامی تهران. قلهک. خانه‌ اسفندیار منفردزاده. به جایی پا می‌گذاریم که دوستان، همان گروه درخشان، شهیار شاعر، منفردزاده‌ی آهنگ‌ساز و فرهاد آوازخوان دور هم جمع شده‌اند. هم‌کاری تازه‌ای در کار نیست. ضلع‌های آن مثلث که ژورنالیست‌ها طلایی خطاب‌ش می‌کردند، رو در رو، مشغول بحث و جدل و گله هستند. شهیار قنبری آن شب ِ بی‌واژه و نت و آواز را برای‌مان روایت می‌کند. شب تلخی بود. برای این‌که سر هم فریاد می‌زدیم. تا ساعت پنج صبح. فرهاد می‌گفت چرا به من نگفتید پس پشت آن ترانه‌ها چه فکری بود؟ حق من بود که بدانم. شاید اگر می‌فهمیدم، تصمیم دیگری می‌گرفتم. من اما تعجب کرده بودم  که چه‌طور چنین چیزی را مطرح می‌کند.»

در بخش آلبوم تصویری کتاب فرهاد و دوستان به جز تصاویری از صفحه‌ها و کاور آلبوم‌های فرهاد، عکس‌هایی اختصاصی از سالن‌هایی که این آوازخوان در آن‌ها زمانی کنسرت برگزار کرده، منتشر شده است.

این کتاب در ۱۳۶ صفحه و با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی انتشارات نگاه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز