خبرگزاری کار ایران

فروش یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومانی در دومین حراج باران

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۹۷۰

دومین حراج باران با فروش یک میلیارد و هفتصد و پنجاه و پنج میلیون تومان از آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دومین حراج آثار خوشنویسی شب گذشته 1 دی ماه در مرکز تجاری سام سنتر برپا و ٥٦ اثر در این حراج ارائه شد که درنهایت ٤٠ اثر از آنها به فروش رسید. شهرام شکیبا که این حراج را چکش می‌زد، قیمت آثار را از قیمت تعیین شده آغاز کرد تا در نهایت با رقم پیشنهادی خریداران به ثبت برسد.

در دومین حراج باران ٢ (تعداد) با رقمی بالای 100میلیون تومان چکش خوردند. عنوان گران‌قیمت‌ترین اثر هنری حراج نیز به اثر قرآن خطی دوره‌ قاجار به خط علی عسگر ارسنجانی به قیمت ٢٠٠ میلیون تومان رسید. رکوردهای بعدی این حراج هم به ترتیب متعلق بود به آثاری از احصایی و قلمدان برنجی دوره صفویه و رضا مافی با قیمت‌های ١٦٠  و ٩٥ و٩٥ میلیون تومان.

حراج باران که هر سال به یک هنرمند خوشنویس تقدیم می‌شود، سال گذشته 1395 به «میرعماد حسنی قزوینی» و امسال نیز به «درویش عبدالمجید طالقانی»، خوشنویس شهیر ایرانی تقدیم شد.

سیده محبوبه کاظمی (بنیانگذار و رئیس حراج باران و مدیر نگارخانه ترانه باران) در ارزیابی دومین حراج باران گفت: رشد نسبتاً مطلوبی در استقبال از آثار خطی و خوشنویسی نسبت به سال گذشته داشتیم که برای ما ادامه این راه دشوار را امیدوارکننده‌تر می‌کند.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم در جهت اهداف فرهنگی و اقتصادی ١٤٠٤ کشور گامی مؤثر هر چند کوچک برداشته باشیم.

رئیس حراج باران درخصوص دور آتی این حراج نیز گفت: در دور آتی مراسم طبق روال دوره‌های قبل به یکی از مفاخر هنر خوشنویسی اهدا خواهد شد و با ارائه آثاری ارزشمند دوستداران و علاقمندان می‌توانند با خرید و نگهداری از آنها نقشی اساسی در این حرکت هرهنگی-اقتصادی داشته باشند.

برای خرید آثار فروش نرفته در این حراج می‌توان به مدت یک هفته به سایت «آرتیبیشن» مراجعه نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز