خبرگزاری کار ایران

وضعیت مجسمه‌ «ولع» مشخص نیست/ مسئولان وعده مساعدت داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۸۴۸

عماد گفت: در این مدت، من هر موقع به رئیس انجمن مجسمه‌سازان زنگ می‌زنم، می‌گویند که ما پیگیری می‌کنیم ولی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اثری از محمدحسین عماد تحت عنوان «ولع» که در بخش هنرمندان مدعو هفتمین دوسالانهٔ مجسمه‌سازی تهران حضور داشت، دچار آسیب شد. با این حال همان روزها، ماکت ۲۰ سانتی‌متری مجسمه به‌جای مجسمه ۲ متری آن به نمایش گذاشته‌ شد.

اوایل مهرماه، جلسه‌ای با حضور مجید ملانوروزی (مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی)، عبدالرحیم سیاهکارزاده (رئیس مؤسسه توسعهٔ هنرهای تجسمی)، کورش گلناری (دبیر هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران)، نگار نادری‌پور (رئیس انجمن مجسمه‌سازان) و خود هنرمند (محمدحسین عماد) برگزار شد. طی آن جلسه؛ قرار شد موزه هنرهای معاصر، اثر «ولع» را که قیمت اصلی آن، ۳۰۰ میلیون تومان است، با توافق طرفین، ۱۰۰ میلیون تومان از هنرمند خریداری کند. درواقع مقرر شد محمدحسین عماد، مجسمه دیگری برای موزه بسازد. 

حال محمد‌حسین عماد می‌گوید: نزدیک به ۲ ماه و نیم از آن جلسه می‌گذرد ولی هیچ‌ اقدامی از سوی مسئولین انجام نشده است. حتی هنوز قراردادی هم با من امضا نکرده‌اند. دوباره امروز و فردا کردند و هیچ اقدامی انجام نشد. خود آقای ملانوروزی در آن جلسه اعلام کرد قرارداد می‌بندیم و روی رقم ۱۰۰ میلیون تومان توافق شد و من هم پذیرفتم؛ درحالیکه قیمت اصلی این مجسمه ۳۰۰ میلیون تومان است اما هیچ خبری نشد. مجسمهٔ من هم روزبه‌روز بیشتر خراب‌ می‌شود. من نمی‌توانم مدام به دفتر آقای ملانوروزی و سیاهکارزاده مراجعه کنم. اصلاً هم دوست ندارم که جنجال درست شود ولی مسئولان واقعاً در حداقل هم با من کنار نمی‌آیند.

وی در ادامه گفت: قرار بر این شد که من یک مجسمه جدید بسازم و این مجسمه در یک محل دائمی در موزه نصب شود ولی مدام می‌شنوم که بودجه نداریم. در هر شرایط دیگری هم بود، بازهم همین جمله را تکرار می‌کردند. آن‌ها اگر یک قرارداد با من می‌بستند و یک پیش‌پرداخت به من می‌دادند، من کارم را شروع می‌کردم اما الان نمی‌دانم چه پیش خواهد آمد و الان مدام ذهنم درگیر است.

این مجسمه‌ساز به امضا رسیدنِ یک قرارداد بین طرفین را مهم‌ترین خواستهٔ خود دانست و افزود: در این مدت، من هر موقع به رئیس انجمن مجسمه‌سازان زنگ می‌زنم، می‌گویند که ما پیگیری می‌کنیم ولی هیچ اتفاقی نیفتاده. آقای سیاهکارزاده از من پیش‌فاکتور خواستند تا این کار را خریداری کنند که دادم. با این‌حال هنوز موفق نشده‌ام که این قرارداد را با آن‌ها امضا کنم. قرارداد برای دو طرف، یک وظایفی می‌آورد. ولی پیش‌فاکتور چنین نیست و می‌شود به راحتی آن را نادیده گرفت. در قرارداد باید پیش‌پرداخت آن را بدهند و سر موعدِ مشخص، قسط‌ها پرداخت شود. الان نزدیک به ۲ ماه است که پیش‌فاکتور من آنجاست ولی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

مجید ملانوروزی (مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی) نیز در همین‌باره به ایلنا گفت: کار آقای عماد را انجمن مجسمه‌سازان قصد داشت نصب کند که چنین اتفاقی برای آن افتاد. ما هم برای حمایت از آقای عماد و اینکه این اثر، یک کار موزه‌ای است، تصمیم گرفتیم ایشان یک کار جدید بسازند و ما هم آن را خریداری کنیم تا در موزه نصب شود. این صرفاً یک حمایت است و اصلاً هم به ما مربوط نمی‌شود. در حال حاضر، معاون وزیر عوض شده و تا بودجه جدید و امضاهای جدید برسند؛ یک هفته دو هفته طول خواهد کشید. این مسئله آنقدر ارزش ندارد که پیگیر آن باشیم. الان مردم سال‌ها و ماه‌هاست که معوقاتشان را نگرفته‌اند. ما در این چند وقت همواره در شرایط بسیار اضطراری بوده‌ایم. 

 عبدالرحیم سیاهکارزاده (رئیس موسسه توسعه تجسمی معاصر) نیز در پاسخِ پرسش‌های موجود گفت: اعتبارات جدید ما در راه است و تا اوایل هفتهٔ آینده جلسه‌ای با حضور هنرمند برگزار می‌شود. قراردادی امضا می‌کنیم و پیش‌پرداخت اولیه را به ایشان پرداخت خواهیم کرد. الان  شاهد این هستیم که چه اشکالاتی در سطح مملکت در خصوص بودجه و اعتبارات وجود دارد. اینها کمی صبر می‌طلبد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز